    From: " solitarius" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spolka cywilna.
    Date: Tue, 29 Jul 2003 18:39:43 +0000 (UTC)

    Ale ja się zastanawiam, czy spółka cywilna jako sama może odpowiadać z
    weksla. Przecież ona nie ma osobowości prawnej.

    Odp: Z żadej z moich wypowiedzi nie wynika, żebym uważał, że spółka cywilna
    ma zdolność wekslową, dlatego cytowałem stosowną uchwałę Sądu Najwyższego.
    Spółka cywilna nie odpowiada dlatego, że nie ma zdolności prawnej, którą
    mają m.in. osoby prawne i spółki osobowe.

    Więc jeśli podpiszą to Ci trzej wspólnicy, to i tak będą odpowiedzialni nie
    jako spółka, tylko jako trzy osoby fizyczne.

    Odp: Zgadza się ale jeśli podpiszą wszyscy to będą odpowiedzialni solidarnie
    a to duża różnica, poza tym będą odpowiadali jak przedsiębiorcy co ma wpływ
    np. na włąściwość Sądu.