  • Data: 2003-07-28 19:12:54
    Temat: Re: Spolka cywilna.
    Od: " solitarius " <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Uważam, że nie do końca masz rację. Podpisany na przykład przez dwóch
    > spośród trzech wspólników będzie ważny w stosunku do nich. Nie widzę
    powodu,
    > by miał być nieważny.

    Miałem na myśli zobowiązanie weklsowe które ma być zaciągnięte w imieniu
    spółki, gdyż o to (chyba ?)chodziło w pytaniu.
    Aby wszyscy wspólnicy s.c. odpowiadali z weksla solidarnie (art. 864 KC),
    musi być on podpisany przez wszystkich wspólników upoważnionych do
    reprezentowania spółki, inaczej weksel jest wystawiony tylko w imieniu osób
    podpisanych na dokumencie (współnicy działają wtedy jako osoby fizyczne a
    nie jako przedsiębiorcy).
    Zaciągnięcie zobowiązania wekslowego jes zawsze czynnością przekraczającą
    tzw. zakres zwykłego zarządu w spółce dlatego musi być podpisany przez
    wszystkich współników, chyba, że co innego wynika z umowy spółki.