eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpalone urządzenie sieciowe a odpowiedzialność dostawcy łącza › Re: Spalone urządzenie sieciowe a odpowiedzialność dostawcy łącza
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Artur Ch." <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spalone urządzenie sieciowe a odpowiedzialność dostawcy łącza
    Date: Sun, 23 Jul 2006 09:09:16 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 55
    Message-ID: <stfqor8id55p.jkjnpxec9ei8$.dlg@40tude.net>
    References: <e9t3rn$hm0$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <l5d6okrhkiuh$.1i0cs6hc5i8pt.dlg@40tude.net>
    <e9uaje$b67$1@proxy.provider.pl>
    Reply-To: s...@r...pbz
    NNTP-Posting-Host: ccn232.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1153638558 21326 83.30.137.232 (23 Jul 2006 07:09:18 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 23 Jul 2006 07:09:18 +0000 (UTC)
    X-Licznik: 397
    X-User: faka700
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:402088
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 23 lip o godzinie 00:58, na pl.soc.prawo, Paszczak napisał(a):


    >> Ale wracając do Twojego przypadku, sądzę że masz sporo szanse na uznanie
    >> reklamacji ponieważ TP uznała swoją winę w "pewnym odcinku" urządzeń i je
    >> wymieniła - powinna więc z routerem jako urządzeniem sieciowym uznać Twoje
    >> roszczenia.
    >
    > Jak to 'uznała swoją winę'? Dostarczyła urządzenia, które potem zostały
    > uszkodzone przez burzę.


    No przecież nie uszkodziły się samoistnie czy też po ingerencji
    użytkownika.


    > Żeby dalej świadczyć usługę musiała dostarczyć sprawne urządzenia.


    Czyli - IMO - uznała winę na zasadzie ryzyka - nie zabezpieczyła w pełni
    swoich urządzeń (np. poprzez zastosowanie ochrony przeciwprzepięciowej
    urządzeń telekomunikacyjnych).


    > Zapewne za naprawę uszkodzonych będzie musiała serwisowi zapłacić,


    Koszty ponosi przecież "winny"/"sprawca".


    > bo producent gwarancji nie uzna. Ale to już ich sprawa.


    Nie spotkałem się by jakikolwiek producent uznał reklamację po wyładowaniu
    atmosferycznym.


    >> No chyba że masz w np. umowie, regulaminie zapis typu jaki stosowany jest w
    >> energetyce:
    >> "zaleca się stosowanie urządzeń i zabezpieczeń przeciwprzepięciowych w
    >> instalacji odbiorcy".
    >
    > Ma pewnie w warunkach gwarancji routera napisane, że gwarancja nie obejmuje
    > uszkodzeń na skutek przepięć, burz, powodzi, pożarów i podobnych zdarzeń.


    Przecież to wynika nawet z ichniejszej ekspertyzy.



    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1