  • Data: 2005-07-05 20:49:48
    Temat: Re: Spadek - ujemny?
    Od: "JureK" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    A tak na marginesie, jak długo mam się "bać", że zgłosi się jeszcze
    jeden (dwóch, trzech, więcej ... tfuu) wierzycieli, którzy pokażą
    jakieś kwity, że teść był u nich zadłużony - jakieś banki, firmy
    pożyczkowe, system argentyński, osoby fizyczne, elektrownia, straż
    miejska, urząd gminy, urząd skarbowy .... aż się boję dalej
    wymieniać.
    W każdym razie radzę teraz wszystkim znajomym - jeżeli umrze ci ktoś
    z rodziny szybko złóż oświadczenie o przyjęciu spadku z
    dobrodziejstwem inwentarza.

    swoja drogą, czy Kodeks Cywilny nie mógłby przyjąć właśnie takiego
    założenia: jeżeli w czasie 6 miesięcy nie składamy żadnego
    oświadczenia, oznacza to przyjecie spadku z dobrodziejstwem
    inwentarza. Obawiam się, że wielu ludzi nie ma świadomości jakie
    zagrożenie może wynikać ze śmierci spadkodawcy. Ludzie mają przecież
    czasami o wiele większe zadłużenie od majątku. Ja i tak uważam, że
    miałem szczęście w tym nieszczęściu. Ostatecznie potrafię wyobrazić
    sobie że spłacimy ten dług. Ale co by było, gdyby dług był 10 albo
    100 razy większy

    Jurek