  • Data: 2005-07-11 23:44:37
    Temat: Re: Spadek
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MariB" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dathbn$hq4$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > siostra żony i teściowa. Jest więc to sytuacja inna, niż gdyby stosować
    > dziedziczenie proste.
    > Zgodnie z art. 1015. § 1. "Oświadczenie o przyjęciu lub o odrzuceniu
    > spadku może być złożone w ciągu sześciu miesięcy od dnia, w którym
    > spadkobierca dowiedział się o tytule swego powołania."
    >
    > I tu moje pytanie, od kiedy liczy się termin 6 miesiący? Od śmierci, czy
    > od momentu otwarcia testamenu?

    Od dnia, w którym spadkobierca dowiedział się o tytule swego powołania.

    > Czy istnieje jeszcze szansa odrzucenia spadku lub przejęcia go z

    Nie bardzo jest chyba co odrzucac, bo skoro zmarly rozporzadzil swoim
    majatkiem przed smiercia (do czego mial zupelne prawo) to w tym zakresie
    (rozporzadzonego mienia) testament jest bezskuteczny (chociaz wazny). Jedyne
    co mogliscie zrobic to zadac zachowki od obdarowanych dzieci, ale na to
    mieliscie 3 lata od otwarcia spadku (smierci spadkodawcy). Jesli bedziecie
    chcieli odziedziczyc ten hektar ziemi rolnej to prawdopodobnie (bo tego nie
    jestem pewien) bedziecie musieli spelniac dodatkowe warunki okreslone art.
    1058 i nast. KC.

    > I pytanie drugie. Jeśli istnieje szansa odrzucenia spadku, to czy
    > dziedziczy mój syn, urodzony 4 lata po śmierci teścia?

    Nie

    PS Nie jestem jeszcze prawnikiem, wiec prosze nie traktowac mojej opinii
    jako porady prawnej.