  • Data: 2006-12-20 08:57:35
    Temat: Re: Ślub i zmiana nazwiska
    Od: badzio <b...@n...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    MAYDAY napisał(a):
    > Chcemy się pobrać z moją dziewczyną i w związku z tym powstał problem
    > wyboru nazwiska przez przyszłą małżonkę. Czy lepiej dla niej było by
    > żeby miała dwa nazwiska czy jedno.
    W jakim sensie lepiej lub gorzej?
    > Czy jest konieczność w przypadku
    > wyboru tylko mojego nazwiska zmian w dyplomach, księgach wieczystych,
    > itp. Jak to wygląda w przypadku ślubu?
    Znaczy sie Twoja malzonka ma juz jakies nieruchomosci, skonczyla studia
    itp? Jesli zmieni nazwisko albo bedzie miala dwa... Jak jest z ksiegami
    - nie wiem. Chyba bedzie trzeba zmienic. Dyplom - nie widze potrzeby.
    Dowod osobisty - tak. Prawko tez. Dowod rejestracyjny takze. Karty
    platnicze/kredytowe rowniez. Ogolnie - wszystkie dokumenty, gdzie
    widnieje jej nazwisko. Zmiane nazwiska bedzie musiala tez wszedzie zglosic.
    Twoja narzeczona ma do wyboru trzy opcje:
    - pozostac przy swoim nazwisku
    - przyjac Twoje
    - uzywac obu
    To kwestia gustu na jaka opcje sie zdecydujecie (zreszta - Ty mozesz
    przyjac jej nazwisko;P).
    IHMO jesli przyszla malzonka nie ma jakis 'osiagniec' i jej nazwisko nie
    przedstawia pewnej 'wartosci' - np obroniony doktorat czy habilitacja,
    kilkuletnia praktyka adwokacka czy lekarska - to nie ma sensu bawic sie
    w dwa nazwiska.
    --
    badzio