  • Data: 2007-08-12 00:47:29
    Temat: Re: Słoń, fortepian i kwestia polska
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 11.08.2007 Czapla <k...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Nietypowa sprawa... Przyjechało sobie dziewczę z drugiej ojczyzny Chopina do
    > pierwszej, aby zgłębiać muzykę wspomnianego. Zamiast wynajmować narzędzie pracy
    > kupiło wyżej wymieniony mebel w nadzieji, że przed powrotem go sprzeda. W
    > międzyczasie zmieniło się prawo i kwiat kraju wiśni jest w kropce. Mebelek jest
    > stary, XIX-wieczny (to nie samochód, na jakość takich mebli wiek nie ma dużego
    > wpływu), niestety keybordzik jest ze słoniny. Zabrać go nie może, sprzedać w
    > świetle nowych przepisów też chyba nie, zmiana klawiaturki kosztuje więcej niż

    Skąd taka wiedza? Jestem w tej materii zupełnym lajkonikiem, ale trudno mi
    uwierzyć, aby nie mozna było sprzedać XIX-wiecznego fortepianu czy innych
    podobnie zabytkowych kościosłoniowych obiektów. Pobieżnie szukając googlem
    widzę jedyne odniesienie do kości słoniowej przez konwencje CITES, a ta zdaje
    się reguluje głównie import/eksport. W najgorszym wypadku będzie pewnie
    potrzebne zezwolenie.

    --
    Marcin