  • Data: 2006-10-18 08:00:33
    Temat: Re: Skrzyżowanie na parkingu...
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    castrol <j...@w...wp.pl> napisał:

    >Czyli wg Ciebie na drogach wewnetrznych panuje istna samowola tak?
    Tego nie napisałem! Poprawiłem jedynie ciebie, gdy napisałeś, że drogi
    wewnętrzen to drogu publiczne. Zgodnie z ustawą o drogach jest to
    nieprawda.

    >I dlaczego raz piszesz ze nie obowiazuje PoRD a z drugej strony
    >zakladasz ze moze obowiazywac?
    Przecież już raz napisałem, ale wyjaśnię ponownie.
    Generalnie PoRD nie obowiazuje na drogach wewnętrznych (bo nie są to
    drogi publiczne) za wyjątkiem gdy droga wewnętrzna znajduje sie w
    strefie zamieszkania.
    Dalej część (ograniczona) przepisów PoRD obowiązuje, gdy ma to na celu
    uniknięcie zagrożenia bezpieczeństwa innych uczestników ruchu
    drogowego.
    Dalej, zarządca drogi wewnętrzenej może ustalić przepisy regulujące
    ruch drogowy na tej drodze (np. poprzez ustawienie znaków drogowych wg
    wzoru z rozpo. o znakach) i wtedy masz obowiązek do tych przepisów
    (znaków) się stosować.
    Teraz jasne?

    --
    Artur Golański