  • Data: 2006-10-14 22:34:53
    Temat: Re: Skrzyżowanie na parkingu...
    Od: castrol <j...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    akala napisał(a):

    > No to zadam jeszcze jedno pytanie : a czy po moim prywatnym polu można
    > jeździć bez prawa jazdy i przy sposobności wyjaśnij mi czym się różni to
    > prywatne pole od prywatnego parkingu supermarketu w świetle przepisów
    > "kodeksu drogowego" ?

    Zgodnie z prawem aby moc kierowac np samochodami musisz miec do tego
    odpowiednie uprawnienia i nie ma znaczenia czy jezdzisz po wlasnych
    burakach czy po drodze publicznej.

    Co do parkingu hipermarketowego to IMO jest to droga publiczna.

    Zgodnie z Ustawa o drogach publicznych:

    Art. 1.
    Drogą publiczną jest droga zaliczona na podstawie niniejszej ustawy do
    jednej z kategorii dróg, z której może korzystać każdy, zgodnie z jej
    przeznaczeniem, z ograniczeniami i wyjątkami określonymi w tej ustawie
    lub innych przepisach szczególnych.

    Art. 2.
    1. Drogi publiczne ze względu na funkcje w sieci drogowej dzielą się na
    następujące kategorie:
    1) drogi krajowe;
    2) drogi wojewódzkie;
    3) drogi powiatowe;
    4) drogi gminne.
    2. Ulice leżące w ciągu dróg wymienionych w ust. 1 należą do tej samej
    kategorii co te drogi.

    Art. 8.
    1. Drogi niezaliczone do żadnej kategorii dróg publicznych, w
    szczególności drogi w osiedlach mieszkaniowych, dojazdowe do gruntów
    rolnych i leśnych, dojazdowe do obiektów użytkowanych przez
    przedsiębiorców, place przed dworcami kolejowymi, autobusowymi i portami
    oraz pętle autobusowe, są drogami wewnętrznymi.

    Jacek