  • Data: 2006-10-15 11:18:56
    Temat: Re: Skrzyżowanie na parkingu...
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    m...@g...com wrote:

    > Albo mieć na rogu "alejki" zaparkowany jakiś większy samochód zasłaniający
    > widoczność,

    W takiej sytuacji w trosce o dzieci chodzące po parkingu albo własny
    lakier (wybrać wyższe dobro, niepotrzebne skreślić) wypadałoby jechać z
    prędkością pozwalającą na zatrzymanie w 0.5 metra i na ostatnim metrze
    obserwować, co się zza rogu wyłania.

    > albo mieć uzasadnione przekonanie że masz pierwszeństwo, wobec
    > czego ten po lewej/prawej zahamuje przed skrzyżowaniem zamiast wpełznąć ci
    > w bok/tył...

    Wariant "Ja mam pierwszeństwo, więc tamten ma się zatrzymać!" opisałem
    poniżej:

    > Generalnie każda zasada jest dobra, ważne żeby wszyscy na danym skrzyżowaniu
    > stosowali właśnie tą zasadę. I skoro jest zasada określona przez kodeks, to
    > po co wymyślać inne?

    A może w ogóle nie trzeba wymyślać? Na terenie hali sklepu ludzie jakoś
    jeżdżą wózkami bez żadnych określonych zasad, a mimo to bez ofiar w
    ludziach (przynajmniej ja się jeszcze nie spotkałem).