  • Data: 2007-04-30 14:35:35
    Temat: Re: Skradziona licencja
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński) szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    [...]

    > Że jak???
    > Korzystanie z utworu ociera się o szpiegowstwo?

    Korzystanie z oprogramowania zgodne z lokalnym prawem, ale niezgodne
    z licencją udzieloną przez właściciela autorskich praw majątkowych.
    I nie jest kradzieżą, ale ociera się o nią -- podobnie jak korzystanie
    z tzw. rajów podatkowych.

    > No z niezłej haubicy przywaliłeś :]

    Niedawno świętowaliśmy Światowy Dzień Własności Intelektualnej.

    > Tu być może się rozpędziłem.

    To nie jest aż taki znowu egzotyczny przypadek.

    [...]

    > Nie "towaru" a "utworu", a raczej praw do niego, niezależnie
    > czy mowa o licencji czy innym prawie.

    Microsoft w swoich licencjach mówi o 'produkcie programowym'. Podobno
    unijne prawo podatkowe traktuje oprogramowanie jako usługę. Jak widać
    nie ma ujednoliconej terminologii, jeśli chodzi o oprogramowanie.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl