    From: "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sklep internetowy - obowiazek pocztowy
    Date: Sat, 02 Dec 2006 23:09:20 +0100

    Dnia tego, podwoje nieba się rozwarły i głos januszek
    <j...@p...irc.pl> grzmiąc na głowami przerażonych istot
    przekazał ku Ziemi tę wiadomość:

    >No cóż. Jeżeli ktoś decyduje się aby wysłać pocztą, w przesyłce nie
    >wartościowej przedmiot o wartości wyższej niż maksymalna kwota
    >odszkodowania jaką może wypłacić Poczta Polska to... To oczywiście mu
    >wolno lecz moim zdaniem świadczy to o braku rozwagi.

    Wiesz, to nie jest takie proste.
    Kto pokryje wartość przesyłki?
    Wyobraź sobie, że wysyłam rzecz wielkości 20x10 cm w kopercie
    listem poleconym. Płace 4,70 zł.
    Jeśli chcę to wysłać listem wartościowym, przy wartości 500 zł,
    zapłacę 16,50 zł. Kto to zapłaci? Ja, z własnej kieszeni, jako
    sprzedający (ponad 10 zł straty) czy Kupujący, który nie zapłaci
    prawie 17 zł za przesyłkę, bo to jest zdzierstwo?

    Nie koniecznie brak rozwagi tylko konkurencja.
    Inny będzie wysyłał za 4,70, ja za 16,50. Gdzie kupisz? U niego.
    Ciebie nie obchodzi JAK to dostaniesz tylko CZY.

    A nota bene - poczta rozbiła paczki po drodze. Okazało się,
    (właśnie otrzymałem pismo z Warszawy), że nie mogę jako nadający
    złozyć reklamacji za uszkodzenie towaru, bo może to tylko osoba
    odbierająca. A nie każda osoba odbierająca paczkę zna prawo pocztowe
    na pamięć i jak coś jest nie tak to przyjmuje paczkę i dzwoni do
    sklepu. Zwłaszcza, że po wyglądzie zewnętrznym nie było widać
    zniszczenia.
    Pech w tym, że reklamację może złożyć tylko adresat i to do 7 dni. A
    ja musiałem czekać 14 dni od momentu wysłania paczki przeze mnie, bo
    pani na poczcie nie chciała mi przyjąć reklamacji "bo takie jest
    prawo".
    Innymi słowy - pozostaje mi tylko sprawa w sądzie za zniszczenie
    towaru za ok. 60-80 zł.
    Taki drobiazg - miesięcznie "zostawiam" na poczcie ponad 600 zł.
    Ale nie mam czasu na sądy.
    Szkoda tylko, że nie można nic normalnie załatwić.

    pozdrawiam
    Mariusz

    //(\ /)\\ Klapuch
    (/: ' ' :\) gg: 3736633
    ^.---.^
    : '._.' : "Wypowiedzieli wojnę biedzie i bieda wygrała."