    From: "m...@g...com" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sklep i zakas fotografowania
    Date: Sun, 13 Jan 2008 06:56:17 -0800 (PST)
    <fma9t0$fng$2@news.onet.pl> <1weda4tdw7gz8$.18gq3eob76hl0.dlg@40tude.net>
    <fmaaq4$hdq$3@news.onet.pl> <1idrv9mlndrpf$.1svnnlbqg8qxe.dlg@40tude.net>
    <6...@n...lechistan.com>
    <1pa5vjrk2df3c$.vf7wrmylyw4h.dlg@40tude.net>
    <8...@n...lechistan.com>
    <8ls6ohp44dm7$.17ppqrlvrud4f$.dlg@40tude.net>
    <47891771$1@news.home.net.pl>
    <c...@v...googlegroups.com>
    <fmcovo$9e0$1@news.onet.pl>
    <b...@v...googlegroups.com>
    <fmcqm2$dd9$3@news.onet.pl>
    <8...@s...googlegroups.com>
    <fmcsvo$k5d$1@news.onet.pl>
    <9...@p...googlegroups.com>
    <fmd7h6$dfq$14@news.onet.pl>

    Po pierwsze, mógłbyś nie wyskakiwać co chwila z okrzykiem "kłamiesz",
    jeśli dyskutujesz z kimś. kto ma inne poglądy niż Ty. Kwestia
    uprzejmości i kultury dyskusji.

    > NApoisales: "...Art. 135 kw przewiduje __jedynie__ karę za odmowę
    > sprzedaży..."

    Oraz z ukrywanie towaru. Nie dodałem tego, bo to już absolutnie nie
    miało znaczenia dla dyskusji. Jej przedmiotem było rozstrzygnięcie,
    czy art. 135 był podstawą do skazania właściciela sklepu, który
    wypraszał lub nie wpuszczał fotografujących.

    > obrone konieczna na klienta, który stoi spokojnie? Znacyz powiedz mi co
    > to takiego ta obgrona konieczna?

    Działanie zmierzające do odparcia bezprawnego zamachu na dobro
    chronione prawem. Przy tym zamach może polegać też na zaniechaniu (np.
    zaniechaniu opuszczenia lokalu, zaniechaniu przez osobę umiejącą
    pływać ratowania tonącego).

    > A moze doczytaj sobie kolejny kawalek ustawy i wroc madrzejszy o nowa
    > wiedze.

    > Kłamiesz. :) Znow.

    Pozwolę sobie zacytować:

    Art. 193. Kto wdziera się do cudzego domu, mieszkania, lokalu,
    pomieszczenia albo ogrodzonego terenu albo wbrew żądaniu osoby
    uprawnionej miejsca takiego nie opuszcza, (...)

    > Naruszenie miru domowego LOL w miejscu publicznym UACHACHACHA :D

    Art. 193 nie wymaga, żeby określone miejsce było mieszkaniem (domem).
    Wymienia m.in. lokal (każdy, a więc również np. handlowy) oraz
    ogrodzony teren (który raczej nie jest domem, chyba że ktoś mieszka w
    namiocie). Nazwa "naruszenie miru domowego" jest nazwą historyczną,
    zwyczajową, jednak treść przepisu jest szersza.