  • Data: 2012-07-27 14:40:42
    Temat: Re: Sfałszowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.07.2012 12:23, Sonn pisze:

    > Zawarto. Słyszałeś o zawieraniu umów na odległość i świadczeniu usług
    > drogą telekomunikacyjną?
    > Umowę zawiera się USTNIE przez telefon, a następnie wymagane jest jej
    > POTWIERDZENIE na piśmie.

    Dla mnie sprawa jest jasna. Skoro potwierdzenie jest wymagane, a go nie
    ma (bo przecież nie sposób traktować potwierdzenia ze sfałszowanym
    podpisem jako potwierdzenia umowy gdzie stroną jest osoba której podpis
    sfałszowano), to umowy było/jest nieważna.

    > Umowa została zawarta.

    Nie da się tego udowodnić.

    > Jak to kogo? Firma podrobiła podpis, czy konkretna osoba? Uważasz, że
    > kurier/przedstawiciel podrobił podpis na zlecenie zarządu firmy? I może
    > jeszcze ma polecenie dokonania tego na piśmie?!

    W tym przypadku jasne jest, że konsekwencje finansowe (w sensie - brak
    rzekomo umówionej zapłaty) musi ponieść firma. Może sobie odbije to od
    tego kto sfałszował - może nie ...

    Konsekwencje karne - oczywiście konkretna osoba: kurier. Jego
    przełożony, jeżeli kurier fałszował na jego polecenie (i da się to
    udowodnić).

    p. m.