    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sfałszowane(?) awiza (długie i blogowate)
    Date: Tue, 27 Feb 2007 14:21:53 +0100

    Adam Czajka napisał(a):

    > Ponieważ kolejny już raz w tym miesiącu, listonosz, pomimo mojej
    > obecności w mieszkaniu, zostawił awizo mam pytanie o odpowiedzialność
    > listonosza i Poczty Polskiej za podanie na nim:
    > nieprawdziwej informacji, że nikogo nie zastał w domu
    > oraz
    > nieprawdziwej daty awizowania (4 dni wcześniejszej).

    A 4 dni temu w domu byłeś? Może to "stare" awizo i odnlałeś je własnie
    po 4 dniach.

    Listonosz chyba nie ma żadnego interesu by zmieniać datę. Może mu sie
    nie chcieć wchodzić do mieszkania, bo mieszkasz na którymś tam piętrze,
    ale po co miałby zmieniać datę?
    Wydaje mi się że przesyłki za potwierdzeniem odbioru są weryfikowane na
    poczcie codziennie. Mają takie sobie listy w którym wpisują na bieżąco,
    kiedy było awizo pierwsze, kiedy trzeba awizować drugi raz, no i kiedy
    trzeba zwrócić do sądu.

    > Nie ma znaczenia też to, że przez te kilka lat jak tu mieszkam zmieniło
    > się kilku listonoszy.

    Każdemu na wtykasz i się na ciebie obrażają?

    > Czy w tej sytuacji można uznać takie praktyki za łamanie jakiś przepisów
    > prawa cywilnego/karnego i miałoby sens zgłaszanie tego odpowiednim
    > organom, co może w końcu doprowadziłoby do poprawy traktowania nas
    > klientów przez monopolistę.

    Jeśli potrafisz to udowodnić to w razie przekroczenia terminu będziesz
    mógł się "wytłumaczyć" przed sądem lub organem administracji, gdy
    przekroczysz przez to jakiś termin.

    > Wygląda to jak blog jakiegoś pieniacza,

    Rzeczywiście.

    --