  • Data: 2006-06-01 19:16:39
    Temat: Re: Seks z nieletnią żoną
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Yusek [###y...@w...pl.###] napisał:
    > wp.pl:
    > "Przed Sądem Rejonowym w Kędzierzynie-Koźlu nie rozpoczął się proces
    > Roma, oskarżonego o utrzymywanie stosunków seksualnych z nieletnią.
    Sąd
    > odroczył rozprawę z powodu braku obrońcy oskarżonego. W świetle
    > romskiej tradycji 17-letnia dziewczyna jest żoną Marka K. ale -
    według
    > prawa karnego - taki czyn zagrożony jest karą do 12 lat więzienia."
    > Artykuł 200KK wyznacza granicę wiekową na 15 rok życia. Za co więc
    chcą
    > posadzić tego Roma? Napisane jest też, że poznali się, kiedy ona
    miała
    > lat 15, więc nie było możliwości, aby uprawiali seks wcześniej. Czy
    > współżycie z osobą poniżej 18 roku życia także jest przestępstwem?
    Nie
    > wydaje mi się... Czekam na komentarze.

    Sam sobie odpowiedziałeś. Ktoś głupoty napisał. Romowie faktycznie
    często nie uznają naszych aktów stanu cywilnego i zawierają małżeństwa
    przed swoimi "wodzami". Ale to akurat nie ma nic wspólnego z prawem
    karnym, a jedynie powoduje cały szereg komplikacji w sferze prawa
    administracyjnego i cywilnego.