  • Data: 2008-08-09 19:39:50
    Temat: Re: Sciagalnosc zagranicznych mandatow - Wegry
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ja po założeniu okularów widzę lepiej, spróbuj ;)

    no mam okulary ale nadal nie widze (zapamietac: odwiedzic okuliste) ;)

    > Ależ nie.
    > Opisałem wyprzedzanie, w którym jest DOŚĆ miejsca dla wyprzedzającego
    > PRAWIDŁOWO (zgodnie z przepisami).

    nie nie nie ;) opisales zgodny z przepisami ale nie prawidlowy pod
    wzgledem logiki;)

    > Jeśli wyprzedzający ocenia, że powinien przekroczyć prędkość, to
    > podejmowany manewr NIE JEST prawidłowy!
    > O ocenie decyduje przepis, a nie moje czy Twoje widzimisię.

    nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu ;)

    > Kiedy to jest nieprawda.
    > "Trzeba" nie może wpaść w sprzeczność z przepisami, skoro "trzeba"
    > jest wiadome PRZED rozpoczęciem a oznacza konieczność złamania przepisów
    > - należy odstąpić od manewru, jeśli "trzeba" stanie się wiadome po
    > rozpoczęciu, odpowiedzialność ponosi ten kto do "trzeba" doprowadził,
    > a wyprzedzający ma obowiązek "upewnić się" i z drobnymi wyjątkami
    > (jak w Twoim przykładzie niżej) ma kłopot - musi wykazać że
    > NIE MÓGŁ "się upewnić". Jak jechał WIEDZĄC że nie widzi, nie wie,
    > "może braknąć miejsca" to ma problem - on.
    tu nie masz racji;) i na szczescie polska policja tez wie (w kwesti
    omawianego przepisu) ze:
    > Dura lex, sed lex.
    pod czym tez sie podpisuje;)

    > Jeśli kierujący, który przystąpił do wyprzedzania, MÓGŁ go/je/ją[1]
    > widzieć, to miał odstąpić. Było wiele razy - to on ma wpisany obowiązek
    > "upewnienia się".
    > Jeśli NIE MÓGŁ ich widzieć, co jest akurat w tym przypadku (szlifierki)
    > prawdopodobne, to ew. złamanie przepisów celem uniknięcia zagrożenia
    > kolizją SPOWODOWANEGO PRZEZ SZLIFIERKĘ nie podlega ukaraniu - art. 25
    > i dalsze:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-karny-1_2_1
    44.html
    > ...oraz art. 16 i dalsze:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-wykroczen-1
    _2_146.html

    > [1] nerki/motocyklistę/szlifierkę, niepotrzebne skreślić

    wiesz, tylko ze ja wole dojechac na miejsce w jednym kawalku nie
    zabierajac ze saba zadnego z w/w;)

    > Przykład do rozważań IMO podałeś dobry :)
    >
    > Jak widzisz z przeciwka szlifierkę "niewiadomoczyniedwieście" to nie
    > można się pakować z założeniem "w razie czego też docisnę"...

    IMHO zanim zdarze pomyslec o kur... to szlifierka roz...doli sie o mnie;)

    > Przypominam: proszę mi nie imputować ze *ja* tak zapisałem w przepisach!
    > Ba, nieomylności w przestrzeganiu podanych wyżej zasad też mi nie
    > należy przypisywać ;)

    btw. jak czesto (i czy wogole) stosujesz sie do tego przepisu?

    > Wracając do przykładu "bez szlifierki".
    > Idzie o to, że mandat się należy i nie ma tłumaczenia "przycisnąłem
    > bo szybsze wyprzedzenie jest bezpieczniejsze". Skoro nikt inny się
    > do konieczności przyciśnięcia nie przyczynił, winien przekroczenia
    > prędkości jest jeden: wyprzedzający.
    jak juz wyzej pisalem...

    > pzdr, Gotfryd

    pozdrawiam