  • Data: 2007-02-24 13:49:16
    Temat: Re: Sąsiad grozi procesem cywilnym
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 24.02.2007 Janek <n...@a...pl> napisał/a:

    > Nigdy nie paliłem śmieci, nie zasmradzałem okolicy i żyłem w zgodzie z
    > resztą mieszkańców. A groźba procesu spadła na mnie, że tak powiem, jak
    > piorun z nieba. Niespodziewanie i z zaskoczenia.

    Może i tak jest, jak piszesz - a może i nie jest.

    Moje doświadczenia są takie, że - generalnie rzecz biorąc - ludzie u nas
    podchodzą do takich spraw raczej z "cichą rezygnacją", przede wszystkim z
    dwóch powodów:

    - nie chcą prowokować awantur w miejscu swego zamieszkania, akurat z ludźmi,
    których spotykają codziennie, i będą ich spotykać przez długie lata. I jest
    to chyba naturalne podejście.

    - nie wierzą, że cokolwiek będą mogli zwojować, bo takie jest u nas
    popaprane prawo. Dlatego też coraz bardziej mnie interesuje, jak też
    poradzili sobie z tym Anglosasi.

    Tak więc, za ZNACZNIE bardziej prawdopodobną wersję uznaję tę, że sąsiad po
    tych kilku latach zwyczajnie stracił cierpliwość. Znosił, znosił - ale już
    dłużej nie może, zapewne dlatego, że go ta astma męczy coraz gorzej.

    A że "inni się jakoś nie skarżyli, tylko jeden `upierdliwy' się znalazł"?
    Człowieku: przed moim blokiem, na chodniku, szereg właścicieli samochodów
    urządzało sobie parking, smrodząc i hałasując. Ludzie, owszem, skarżyli się,
    ale na zasadzie "pogadania sobie". JA JEDEN poświęciłem sprawie dodatkowe
    parę minut czasu, i wysłałem pismo do spółdzielni, z domaganiem się
    ustawienia znaku "zakaz wjazdu" (bez którego SM i Policja odmawiały
    interwencji). Ja jeden. Znak został ustawiony, i jest trochę spokoju.

    Tacy u nas są ludzie - czekają, aż ktoś za nich zrobi. I to mógłby być
    trzeci zasadniczy powód, do tych dwóch w/w.
    --
    UPR - "Unia Polaków Rozumnych"