  • From: "Tomasz Czmochowski" <c...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Samozatrudnienie w spółce z o.o.
    Date: Tue, 1 Apr 2003 17:35:45 +0200

    Użytkownik "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:b6c3v9$i61$1@news.onet.pl...
    > "Tomasz Czmochowski" <c...@d...pl> schrieb im Newsbeitrag
    > zgromadzenie
    > słówka)
    > sporze

    > Nie chodzi o zabawe w slowka. Autor postu pytal tylko, czy zawarcie takiej
    > umowy jest mozliwe, a nie jakie sa jej ewentualne podatkowe skutki. Gdyby
    > to pytal, to bym napewno nie odpowiadal na post, bo nie znam zbyt dobrze
    > prawa podatkowego.
    > Z argumentow, ktore podales najbardziej moglby mnie przekonac co najwyzej
    > wymog z prawa praca, ze pracownik powinien byc podporzadkowany pracodawcy.
> [...]
    Chociażby te:
    Art. 24a. (51) § 1. Organy podatkowe i organy kontroli skarbowej, dokonując
    ustalenia treści czynności prawnej, uwzględniają zgodny zamiar stron i cel
    czynności, a nie tylko dosłowne brzmienie oświadczeń woli złożonych przez
    strony czynności.
    § 2. Jeżeli strony, dokonując danej czynności prawnej, ukryły inną czynność
    prawną, organy podatkowe i organy kontroli skarbowej wywodzą skutki
    podatkowe z ukrytej czynności prawnej.

    Art. 24b. (52) § 1. Organy podatkowe i organy kontroli skarbowej,
    rozstrzygając sprawy podatkowe, pominą skutki podatkowe czynności prawnych,
    jeżeli udowodnią, że z dokonania tych czynności nie można było oczekiwać
    innych istotnych korzyści niż wynikające z obniżenia wysokości zobowiązania
    podatkowego, zwiększenia straty, podwyższenia nadpłaty lub zwrotu podatku.
    § 2. Jeżeli strony, dokonując czynności prawnej, o której mowa w § 1,
    osiągnęły zamierzony rezultat gospodarczy, dla którego odpowiednia jest inna
    czynność prawna lub czynności prawne, skutki podatkowe wywodzi się z tej
    innej czynności prawnej lub czynności prawnych

    A dalej nie chce mi się szukać.

    Pozdrawiam,
    Tomek