    From: chester <c...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Samochód z anglii
    Date: Fri, 31 Aug 2007 07:05:12 +0200

    witek pisze:

    > no raczej ci ciężko będzie rozebrać ten samochód bez zgłoszenia.
    > Bo raczej po cichu go nie wwieziesz, a za jakiś czasu zapytaja się gdzie
    > masz wykupione OC do tego samochodu. Więc wypadało by wykazać, że
    > poszedł na części. A jak chcesz mieć oficjalny papierek, że poszedł na
    > części skoro nie chcesz go rejestrować?
    > Może cię to trochę kosztownie wyjść.

    Bez sensu. IMO każdy warsztat, którego działalnością jest naprawa
    samochodów może po prostu zaświadczyć że taki to a taki pojazd poszedł
    na części, a pozostałe, niewykorzystane pojechały na złomowisko i tyle.
    Jak urzędnicy się z tym nie zgodzą to się strony spotkają w sądzie i
    jeśli będą dowody na to, że było inaczej, to wtedy warsztat ma problem.
    Gorzej z osobą prywatną, ale nadal przecież nie trzeba rejestrować
    pojazdu o ile nie nadaje się on do korzystania z dróg publicznych, a po
    rozebraniu na części z całą pewnością przestaje być pojazdem.
    Gorzej jest gdy się popatrzy na sprawę w kontekście utylizacji odpadów,
    bo zamiana samochodu na części nie jest taka prosta ani darmowa, z tego
    co wiem. Ale nadal nie widzę tu miejsca na obowiązek rejestracji zbioru
    poskładanych części jeśli zaraz po wwiezieniu części się rozdziela i
    używa do naprawy/muzeum/wystawy w salonie kolekcjonera części/whatever.

    chester