  • Data: 2011-03-01 21:21:45
    Temat: Re: Samochód na jeziorze
    Od: adam <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-01 07:36, Jacek Politowski pisze:
    > W Olsztynie ostatnio trochę ludzi zorganizowało sobie jazdy samochodem
    > po zamarzniętym jeziorze.
    >
    > http://olsztyn.wm.pl/39234,Policja-na-lodzie.html
    >
    > Z relacji znajomych wiem, że Policja próbowała karać za różne
    > "przewinienia" - a to za niebezpieczną jazdę, a to za przekroczenia
    > prędkości, a to wracających - na zakazie wjazdu (w drodze _na_ tą
    > plażę standardową drogą jest zakaz, dlatego niektórzy wyjechali inną
    > plażą, gdzie żadnych zakazów nie ma).
    >
    > Czy mogli karać, jeśli tak to na jakiej podstawie?
    >
    > Łapią też bojery albo np. wędkarzy, czy dla nich jest jakiś wyjątek
    Może wykazali się troską o spokój drzemiących pod lodem ryb?

    Porzekadło mówi: daj mi człowieka, ja znajdę na niego paragraf. Był
    swego czasu taki przypadek, szeroko komentowany w gazetach, jak to
    ojciec ze względów religijnych nie zgodził się na transfuzję krwi
    swojemu śmiertelnie choremu dziecku. Prawnicy natychmiast polecili
    zastosować przepis, że w stanie wyższej konieczności można zrezygnować
    ze zgody rodziców. Następnego dnia inni prawnicy wyciągnęli zapis, że
    kto świadomie naraża na śmierć ten podlega karze więzienia. I bądź tu
    teraz mądry i skorzystaj ze swych praw. Ojca wtedy nie zamknęli, ale
    dziecku zrobili transfuzję i uratowali.
    Adam