  • Data: 2002-09-15 08:12:55
    Temat: Re: Samochod inwalidzki parkuje na terenie prywatnym
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański) szukaj wiadomości tego autora

    "YoureX" <j...@k...pl> napisał:

    >Droga dojazdowa oznaczona jest znakiem
    >zakazu ruchu w obu kierunkach i nie dotyczy dojazdu do garazy.
    Czyli znak B-1.

    >Czy taki kierowca ma prawo tam parkowac, podczas gdy 50m dalej jest parking
    >ogolnodostepny?
    1. Na podstawie § 33.2 Rozp. w/s znaków 'osoba niepelnosprawna moze
    NIE stosowac sie m.in do znaku B-1
    2. Na podstawie Art. 8. 1 PoRD pojazd ma byc [obecnie] "zaopatrzony w
    karte parkingowa".

    >Gosc nawet nie raczyl zapytac, czy moze tam parkowac mimo, iz codzienne
    >przechodze pod jego oknem.
    Z tego co napisales 'gosc' zastosowal sie do ustawionych znakow
    drogowych :-) Czy z nich wynika, ze jest to teren prywatny ?

    >jednak inni kierowcy widzac zaparkowany w tym miejscu samochod
    >wjezdzaja sobie "jak do chlewa",
    "Inni kierowcy" popelniaja wykroczenie (nie stosuje sie do znaku B-1)

    >Nie chce korzystac z uslug strazy miejskiej.
    Jesli Twój znak jest ustawiony legalnie to korzystaj, ale w stosunku
    do "tych innych". Jesli chcesz zastosowac do inwalidy, to dopisz na
    tabliczce: " dotyczy takze osoby niepelnosprawne", choc nie jestem
    pewien, czy mozesz zmienic rozp. w/s znakow (zezwolenie ministra).

    Artur Golański