  • Data: 2013-05-11 13:06:20
    Temat: Re: Sądy znowu będą rejonowe ;-)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 11 May 2013, z wrote:

    > PS. Co stoi na przeszkodzie żeby sądy sprywatyzować? ;-)

    Nic. A ściślej tzw. "wola polityczna" :>

    > Wszak z tego tylko same korzyści by były.

    Nie tyle "były", co "są".
    Nie wiem czy "same", ale "pewne" (w znaczeniu "niektóre")
    oczywiście tak: sędzia jest opłacany akordem, ale niezbyt
    opłaca się wydawanie ewidentnie niesprawiedliwych wyroków,
    bo nie będzie chętnych na zapis.

    Różnica taka, że na sąd polubowny strony muszą wyrazić zgodę,
    w praktyce robią to "z góry" (już przy zawieraniu umowy,
    a nie dopiero przy sporze).
    No i na razie dotyczy to wyłącznie spraw cywilnoprawnych
    (a i to nie wszystkich) :>

    Hasło: "sąd polubowny", za zapisy w wikipedii nie odpowiadam,
    ale celem wstępu:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/S%C4%85d_polubowny

    pzdr, Gotfryd