  • Data: 2019-06-23 13:23:58
    Temat: Re: Sąd w Piasecznie uniewinnił Piotra Najsztuba
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "Po raz ostatni Najsztub widział je w 2009 r. Wtedy dokument zabrała mu
    > drogówka, bo kierowca zebrał komplet punktów karnych. Zgodnie z
    > procedurą mundurowi wysłali dokument do starostwa powiatowego w
    > Piasecznie, gdzie mieszka, z wnioskiem o cofnięcie mu uprawnień do
    > prowadzenia pojazdów. Urząd powinien wydać odpowiednią decyzję i wysłać
    > zainteresowanemu pismo z informacją, że stracił uprawnienia. Jednak do
    > tej pory tak się nie stało."

    Cokolwiek kuriozalna sytuacja. Jeśli to prawda, to ktoś nie dopełnił
    obowiązku i powinno to zostać po pierwsze jak najszybciej sprostowane
    poprzez wydanie stosownej decyzji, a po drugie powinno się zastanowić,
    nad skutkami niedopełnienia dla samej osoby, która powinna taką decyzję
    wydać.

    Obecna sytuacja jest cokolwiek dziwna, bo wychodzi na to, że Najsztub
    uprawnienia ma, a policjanci mu "ukradli" dokument :-) Jeśli stosownej
    decyzji nie wydano, to Najsztub powinien po prostu wystąpi do Starostwa
    o wydanie mu nowego w miejsce utraconego i tyle. Nie chce mi się badać
    tematu, ale tak na "pierwszy rzut oka", że obecnie wydanie decyzji o
    cofnięciu uprawnień na podstawie faktu sprzed 10 lat nie jest możliwe -

    Zakładam, ze zastosowanie ma przepis art. 98§2 kpa. Skoro upłynęło 3
    lata, a nikt (w tym Policja) nie zwróciły się o podjecie postępowania,
    no to wniosek należy uznać za cofnięty. Czemu? Nie wiem i nie podejmuję
    się polemiki.

    Nie można uznać, że cofnięto uprawnienia na podstawie samego tylko
    wniosku o cofnięcie, bowiem na taką decyzję służy stronom zażalenie, a
    nie można się zazalić na decyzję, której nie wydano.