eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSąd konsumecki - czy to konieczne??Re: Sąd konsumecki - czy to konieczne??
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!ne
    ws
    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sąd konsumecki - czy to konieczne??
    Date: Wed, 22 Jan 2003 20:08:15 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 47
    Message-ID: <f...@z...router>
    References: <2...@P...DimmuR.Kukulski>
    <2...@z...router>
    <2...@P...DimmuR.Kukulski>
    NNTP-Posting-Host: cm209.omega139.scvmaxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1043237713 11734 218.186.139.209 (22 Jan 2003 12:15:13
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 22 Jan 2003 12:15:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:125990
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <2...@P...DimmuR.Kukulski>, Przemysław 'DimmuR'
    Kukulski wrote:
    >> masz rację. Jeśli przekroczyli termin 21 dni to automatycznie uznali
    >> reklamacje więc albo muszą naprawić albo wymienić. Kropka. No chyba że:
    >> 1) Ustaliliście inny termin.
    >
    > Nic nie było ustatanawiane

    ok

    >> 2) Oddałeś z tytułu gwarancji. Czy jak oddawałeś do naprawy wyraźnie
    >> (pisemnie) zaznaczyłeś że składasz reklamację z tytułu rękojmi? Jeśli nie
    >> to MZ masz problem.
    >
    > Sęk w tym że moją 'gwarancją' jest rachunek. Nie zaznaczyłem że z tytułu
    > rękojmi poniewaź nie dostałem gwarancji pisemnej. Dzisiaj idę do tego
    > sklepu - czy mogę to zaznaczyć teraz?

    Raczej nie, ale z tego co pamiętam gwarancja jako dokument musi spełniać
    określone kryteria (poza danymi sklepu i towaru również i adresy
    p.usługowych i parę innych rzeczy). Zywkle taki rachunek nie zawiera
    koniecznych danych więc formalnie nie może stanowić dokumentu
    gwarancyjnego. Problem w tym, że nie widzę niczego ntt w KC. Pewnie jest
    jakieś rozporządzenie. Może ktoś podpowie?
    No więc jeśli nie masz dokumentu gwarancyjnego to w grę wchodzi tylko
    rękojmia :)

    >> > to oddam sprawę do Sądu Konsumenckiego. I teraz nurtują mnie kilka spraw:
    >> Na SK to się musi zgodzić sprzedawca.
    >
    > Zgodził się

    dobrze

    >> > 1) Jakie mam szanse na wygranie (mam kopię ekspertyzy wydaną w 9 tygodni po
    >> > oddaniu - na co też mam dokument)
    >> Jeśli to rękojmia to MZ duże, ale praktykiem nie jestem.
    >
    > czy przy składaniu pozwu mogę zaznaczyć ze to rękojmia - dotychczas nie
    > mówiliśmy ze sprzedawcą o tym z jakiego tytułu oddaję to do naprawy gdyż on
    > mnie zna i wiedział że wcześniej kupowałem tą klawiaturę

    No, to nie kwestia znajomości sprzedawcy :)
    Możesz MZ zaznaczyć że z tytułu rękojmi jako że nie wydano dokumentu
    mającego formalne cechy dokumentu gwarancyjnego.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1