eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSąd konsumecki - czy to konieczne?? › Re: Sąd konsumecki - czy to konieczne??
  • Data: 2003-01-22 12:08:15
    Temat: Re: Sąd konsumecki - czy to konieczne??
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    In article <2...@P...DimmuR.Kukulski>, Przemysław 'DimmuR'
    Kukulski wrote:
    >> masz rację. Jeśli przekroczyli termin 21 dni to automatycznie uznali
    >> reklamacje więc albo muszą naprawić albo wymienić. Kropka. No chyba że:
    >> 1) Ustaliliście inny termin.
    >
    > Nic nie było ustatanawiane

    ok

    >> 2) Oddałeś z tytułu gwarancji. Czy jak oddawałeś do naprawy wyraźnie
    >> (pisemnie) zaznaczyłeś że składasz reklamację z tytułu rękojmi? Jeśli nie
    >> to MZ masz problem.
    >
    > Sęk w tym że moją 'gwarancją' jest rachunek. Nie zaznaczyłem że z tytułu
    > rękojmi poniewaź nie dostałem gwarancji pisemnej. Dzisiaj idę do tego
    > sklepu - czy mogę to zaznaczyć teraz?

    Raczej nie, ale z tego co pamiętam gwarancja jako dokument musi spełniać
    określone kryteria (poza danymi sklepu i towaru również i adresy
    p.usługowych i parę innych rzeczy). Zywkle taki rachunek nie zawiera
    koniecznych danych więc formalnie nie może stanowić dokumentu
    gwarancyjnego. Problem w tym, że nie widzę niczego ntt w KC. Pewnie jest
    jakieś rozporządzenie. Może ktoś podpowie?
    No więc jeśli nie masz dokumentu gwarancyjnego to w grę wchodzi tylko
    rękojmia :)

    >> > to oddam sprawę do Sądu Konsumenckiego. I teraz nurtują mnie kilka spraw:
    >> Na SK to się musi zgodzić sprzedawca.
    >
    > Zgodził się

    dobrze

    >> > 1) Jakie mam szanse na wygranie (mam kopię ekspertyzy wydaną w 9 tygodni po
    >> > oddaniu - na co też mam dokument)
    >> Jeśli to rękojmia to MZ duże, ale praktykiem nie jestem.
    >
    > czy przy składaniu pozwu mogę zaznaczyć ze to rękojmia - dotychczas nie
    > mówiliśmy ze sprzedawcą o tym z jakiego tytułu oddaję to do naprawy gdyż on
    > mnie zna i wiedział że wcześniej kupowałem tą klawiaturę

    No, to nie kwestia znajomości sprzedawcy :)
    Możesz MZ zaznaczyć że z tytułu rękojmi jako że nie wydano dokumentu
    mającego formalne cechy dokumentu gwarancyjnego.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1