eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też? › Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
  • Data: 2024-08-10 00:20:07
    Temat: Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.08.2024 o 23:32, Shrek pisze:

    > Dobra - każdy ochrzczony w obrządku katolickim, przynajmniej tak
    > twierdzi KRK. Ja mam na to inny pogląd, bo mimo że ochrzczony to daleko
    > mi do bycia katolikiem (ani wyznawcą jakiejkolwiek innej religii).

    Rozumiem Cię. Tylko nie wiem, czemu sądzisz, że KRK sądzi, że rejestr
    ludzi ochrzczonych jest rejestrem członków kościoła. To jest przedmiotem
    moich dociekań. To jest rejestr ludzi, którym jak Ty to nazywasz "polano
    wodą głowę". Fakt polania wodą jest po prostu faktem i tyle. Ktoś Ci
    polał głowę wodą wiele lat temu i walka z tym jest bez sensu. To się już
    wydarzyło.

    To, czy wierzysz w to, że w ten sposób zmyto z Ciebie grzech
    pierworodny, czy nie, to osobna sprawa. Możesz nie wierzyć. Może w
    przyszłości uwierzysz. Albo nie uwierzysz.

    Żeby to jeszcze skomplikować, to możesz wierzyć w zmycie grzechu, ale
    nie być członkiem KRK. KRK uważa za ważne zapisywanie sobie, komu tego
    chrztu udzielono. Czemu za ważne uważasz walkę z tymi zapiskami?
    Zapisek, jak zapisek. Jeśli Ty uważasz, ze to nic nieważne polanie wodą,
    to jest to Twoje prawo. Możemy oczywiście walczyć o Twoje prawo do bycia
    niepolanym wodą, ale co my tu możemy.

    W Średniowieczu podobno kombinowano tak, że za bogatym człowiekiem
    chodził ksiądz, by w razie śmierci go ochrzcić - bo chrzest zmywa
    wszystkie grzechu. Czytałem o tym. Fakt przebywania księży blisko
    możnych jest faktem. Mam spore wątpliwości, czy taki wybieg spotka się z
    uznaniem w oczach istoty najwyższej, ale co ja mogę.

    --
    (~) Robert Tomasik