eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
  • Data: 2024-08-09 13:40:50
    Temat: Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-08-09, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > KK nie przymusza. Jest wolna wola.

    Nie robisz aborcji lub idziesz do więzienia?

    > Jak to w przedszkolu mówią... papuga... ;)

    Choć, weźmy się za problem z nieco mniej oklepanej strony.

    Hi 31 15
    Jak mnie, tak jego we wnętrzu uczynił,
    On sam nas w łonie utworzył.

    Nic o poczęciu. Mowa o utworzeniu, o czynności dokonanej. O koncowym
    produkcie.

    Iz 44 24
    Twórca twój już w łonie matki

    Bardzo ogólnie, też gdzie, ale nie od kiedy.

    Ps 139, 13-16
    13 * Ty bowiem utworzyłeś moje nerki,
    Ty utkałeś mnie w łonie mej matki.
    14 Dziękuję Ci, że mnie stworzyłeś tak cudownie,
    godne podziwu są Twoje dzieła.
    I dobrze znasz* moją duszę,
    15 nie tajna Ci moja istota*,
    kiedy w ukryciu powstawałem,
    utkany w głębi ziemi*.
    16 Oczy Twoje widziały me czyny*
    i wszystkie są spisane w Twej księdze*;
    dni określone zostały,
    chociaż żaden z nich [jeszcze] nie nastał.

    Tu jest jeszcze ciekawiej bo jest to fragment chwalący doskonałość
    gotowego dzieła. "Ty utkałeś mnie w łonie mej matki". A zanim dokończył
    to tklanie to mnie nie było? Więc ponownie nic od kiedy, ze wskazaniem
    raczej na gotowy produkt.

    Mdr 7, 1-2
    1 I ja jestem człowiekiem śmiertelnym,
    podobnym do wszystkich,
    potomkiem prarodzica powstałego z ziemi1.
    W łonie matki zostałem ukształtowany jako ciało,
    2 w ciągu dziesięciu miesięcy,
    we krwi okrzepły,
    z nasienia męskiego,
    i rozkoszy ze snem złączonej2.

    J.w.

    Nigdzie nie ma stwierdzenia, że to w momencie poczęcia.

    A teraz weźmy to co przekazał ludziom Jezus. Miłość, tolerancja,
    zrozumienie, nie krzywdzenie innych (tym razem się nie nabijam). Nie
    wydaje mi się, że Jezus skazałby kogokolwiek na takie cierpienia żeby
    ocalić parę komórek. To jest MZ sprzeczne z filizofią miłości bliźniego.
    Fragmenty gdzie Biblia dotyka powstania człowieka mówią o jego
    kształtowaniu przez Boga. Przecież można było napisać:

    Dę 1 1
    Twórca twój i z duszą twoją od pierwszych już chwil poczęcia.

    --
    Marcin