eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
  • Data: 2024-08-09 14:44:15
    Temat: Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.08.2024 o 08:52, J.F pisze:
    > Ale zdaje sie KRK tak uważa, i Shrek sie temu sprzeciwia.

    Tylko nikt z Kościoła o tym nie wspomina, zaś Shrek podał na dowód
    źródło, z którego to nie wynika, ale najwyraźniej On tego tekstu nie
    rozumie. No i ja teraz nie wiem, czy faktycznie istnieje jakaś taka
    ewidencja, tylko Shrek nie umie znaleźć dowodu na to, czy on nie ogarnia
    różnicy pomiędzy ewidencją ochrzczonych, a ewidencja członków Kościoła
    Katolickiego. Przecież masa ludzi będących członkami tych nowych
    kościołów jest ochrzczona. I KK nie zdaje sobie z tego sprawy? Jeszcze,
    gdyby KK gdzieś publikował ilość swoich członków i coś na tej podstawie
    chciał uzyskać. Ale walka z tym, że mają ewidencje osób ochrzczonych, to
    po prostu walka z rzeczywistością - może i słuszna, ale bez sensu :-)

    Być może coś takiego istnieje, bo jak jeszcze księża chodzili raz w roku
    z wizytami duszpasterskimi, to wyciągali jakieś takie "kartoteki" i
    uzupełniali tam jakieś dane. Dokąd to dotyczyło moich domowników, to już
    nie protestowałem. Przy próbie pozyskiwania informacji na temat sąsiadów
    odsyłałem do nich samych. Po pewnym czasie przestali mnie pytać o
    sąsiadów, ale może ktoś odnotował, że oporny w tej materii jestem.

    > Wystarczy, ze np do swoich statystyk wliczaja.

    Tylko po pierwsze nie wiemy, czy wliczają, a po drugie wygląda na to, że
    to powinno to negatywnie, a nie pozytywnie wpływać na statystyki. Jak
    podniesiemy sztucznie ilość wiernych, to zmniejszy się nam udział
    procentowy tych, co chodzą na msze. Ale może się na tym nie znam i stąd
    moje wątpliwości.
    --
    (~) Robert Tomasik