    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: SM sobie pogrywa (tzw. system MOL)
    Date: Mon, 2 Jan 2023 00:55:07 +0100
    <63b1823b$0$450$65785112@news.neostrada.pl>
    <sj5z8c5t8rx1$.197cpjjowlkt0$.dlg@40tude.net>
    <63b18aee$0$450$65785112@news.neostrada.pl>
    <v...@4...net>
    <63b1ad46$0$544$65785112@news.neostrada.pl>

    On Sun, 1 Jan 2023 16:56:53 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > No i powiedzmy, ze tak jest. Sądzisz, że w razie problemu opublikowanie
    > czegoś na tej stronie będzie równoznaczne z doręczeniem? A jeśli mi
    > ukradną komputer i nie będę miał jak się zalogować?

    oni chyba uważają, ze tak, bo niektore to by nie zarobily na listy
    papierowe zwykłe ze wszystkimi zmianami cennikow, regulaminow, wzorcow
    umownych.

    > Było to ćwierć wieku temu, ale ogólnie wo wyglądało tak, ze pakiet
    > podstawowy, czyli to, co było dostępne z przekaźników mieli obowiązek do
    > każdego mieszkania dostarczać darmo. W zamian za to Spółdzielnia nie
    > pobierała od nich opłaty za udostępnienie infrastruktury.

    Tzn budynku, czy jeszcze np prądu? Bo resztę to oni z reguły robili
    sobie sami. No chyba, ze jakies miejsce w "kanale kablowym".

    > Jak chciałeś coś więcej, to już zawierałeś umowę i płaciłeś. Teraz od
    > lat mam platformy cyfrowe, ale jak się tym interesowałem, to technicznie
    > bywały takie rozwiązania, że przykładowo były dwie sieci równolegle i
    > jak zawarłeś umowę, to Cię przepinali na tę wypasioną. Albo była jedna
    > sieć i dekoder, który wpinałeś w kabel antenowy.

    IMO to nadal podobnie wyglada, no moze niektorzy postawili bardziej na
    kanaly kodowane i bez dekodera nie obejrzysz.
    Dekoder teraz w kazdym TV.

    > Tyle, ze mieszkańcy też kombinowali różnie. Jeden wykupywał abonament i
    > potem ten sygnał dzielili pomiędzy mieszkaniami przykładowo. Albo jakiś
    > magik włamywał się w infrastrukturę i wpinał kabelek w tę "wypasioną "
    > sieć - zresztą przeważnie robi to za "dodatkową opłatą" pracownicy tej
    > platformy.

    Chyba nadal sie zdarza.

    No ale o co poszlo - ze oni wprowadzili opłatę za ten pakiet bazowy,
    czy usilnie chcieli od Ciebie pare zł ekstra zarobic ?
    Bo spoldzielnia ma chyba obowiazek zapewnic antene zbiorczą, ale nie
    za darmo. "Konserwacja AZART".
    To sie moze posługiwać zastępczo taką "telewizją kablową".

    Gdyby to bylo ostatnio, to bym sie zastanowil, czy to nie jakis nacisk
    odgorny - nie podpiszesz umowy, i bedziesz mogl przestac oplacac
    Abonament RTV. Bo nie masz mozliwosci odbioru.
    A tego wladza nie chce :-)

    Sa jakies przepisy o programach i cenach w tym "pakiecie minimalnym" ?

    J.