eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRuch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo › Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
  • Data: 2008-10-31 09:30:01
    Temat: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Od: "Nadszyszkownik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    A ja mysle ze najlepiej by było dla tej dyskusji gdybys zrobil zdjecie tego
    skrzyzowania i podlinkowal. Bardzo duzo skrzyżowań zbudowanych jest tak, ze dla
    pasa do skretu w lewo niejako wymuszany jest tor jazdy w lewo (brak pasa za
    skrzyzowaniem do kontynuacji jazdy na wprost) a miejsca zatrzymania sie
    pojazdow skrecajacych w lewo w celu ustapienia pojazdom jadacym na wprost
    wyznaczane sa NA PASIE z ktorego skreca sie w lewo z kierunku przeciwnego.
    Nawet czasem sa wymalowane półokragle pasy ruchu wskazujace bezkolizyjny tor
    jazdy pojazdow skrecajacych w lewo. Nie wiem czy rozumiecie o co mi chodzi,
    moze znajde jakies zdjecie. W takim wypadku interpretacja kolizji przez
    policjantow pewnie bylaby zupelnie inna choc pod wzgledem formalnym jest to
    takie samo skrzyzowanie. Wg mnie w opisywanej sytuacji wieksza wine ponosi
    jadacy na wprost kierowca. Choc wiem jak zaskakujace moga byc interpretacje
    takich zdarzen (vide wyjezdzajacy z prawej strony kierowca jadacy pod prad na
    skrzyzowaniu rownorzednym). Formalnie sprawa pewnie przegrana, merytorycznie
    mysle ze werdykt policjantów byl dla Ciebie krzywdzacy.