    From: Mruk <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozwiazanie umowy o prace - kpina jakas!
    Date: Fri, 06 Jun 2014 19:04:42 +0200

    W dniu 2014-06-06 14:22, z pisze:

    > Ależ oczywiście masz rację.
    > Tylko że...
    > Dominująca pozycja pracodawcy (może zwolnić i olać przepisy, może nie
    > zapłacić, może wymusić śmieciową umowę i resztę płacić pod stołem której
    > reszty jest później "trudno" wyegzekwować...)
    > Musi być czymś trzymana w ryzach.
    > PIPy i Sady Pracy kiepsko się sprawdzają w "realu":-)

    ale pracodawca tak by nie robił gdyby pracownik by się na to nie
    zgodził. Ja to widzę tak:
    - pracodawca do pracownika: masz tu kase bez umowy
    - pracownik: sorry ale bez umowy nie robie
    - pracodawca: 2 warianty: albo nie robisz to spadaj (nie ma pracy, nie
    ma kasy, nie mapapierów) albo: ok, to masz papiery i wszystko na legalu

    tylko u nas jest jakby taka sytuacja, że jest masa ludzi, którym się
    wydaje, że chcieliby więcej za mniej czyli wyższa kasa ale z papierami.

    Często jest tak, że pracownik ma wybór: praca full legal, wszystko na
    papierze, spełnione wszelkie wymogi prawa pracy ale płaca niższa (bo
    niejako koszty pracy wyższe).

    W drugiej opcji jest coś na lewo, coś bez papierów, coś poza prawem ale
    kasa wyższa.

    Na co decyduje się pracownik ??

    > Dlatego musisz również mieć na uwadze zdanie tysięcy czy milionów
    > pracowników którzy są w mniejszym lub większym stopniu okradani a gębę
    > im się wyciera średnią krajową.
    > Wątkotwórca już na dobrą atmosferę nie ma co liczyć ale może jego
    > następcy coś zyskają. Odrobinę normalności za sumiennie wykonywaną pracę.

    hy hy, a ta minimalna krajowa to rozumiem wina tuska ?

    > PS. Elastyczność? ...
    > W ramach właśnie elastyczności się sam przeszkalam na nowym stanowisku
    > pracy, kompletuję nie zbędne narzędzia, robię porządek po poprzednikach
    > co pouciekali. Może ja wytrwam? :-)

    problemy z zatrudnieniem są tym większe im większe przywileje.

    Popatrz na kobiety w ciąży albo pracowników w wieku 55+ lub inne
    przypadki co mają 2 lata do emerytury. Oni nie mają szans na
    zatrudnienie. Czemu ?? Odpowiedz sobie sam.

    Gdyby była wolność zatrudniania i zwalniania, gdyby pracownik faktycznie
    wiedział ile kosztują jego przywileje (urlop, zwolnienie w pierwszych 33
    dniach, badania, 2 dni urlopu okolicznościowego, urlop na żądanie vel
    kacowe itp.) to nie byłoby stękania, że pracownicy mało zarabiają i jest
    im źle.