    From: "pt" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozliczenie za ogrzewanie - problem
    Date: Wed, 22 Oct 2008 09:57:07 +0200

    news:38268926-e0f5-4a4e-b474-5584ecf315f7@m3g2000hsc
    .googlegroups.com...
    W kwietniu zakupiłem mieszkanie i przez 4 miesiące płaciłem czynsz z
    kosztami ogrzewania.
    Teraz nastąpiło rozliczenie kosztów ogrzewania i jest 800 zł do zwrotu
    i poprzednia właścicielka lokalu domaga się pełnego zwrotu tej kwoty,
    ale z tego wychodzi że ja płaciłem przez 4 miesiące za nic.
    W akcie notarialnym mam zapis że rozliczenie z CO dokonane będzie
    pomiędzy spółdzielnią a tamtym właścicielem.

    Kto ma tu rację i czy da się coś tu zrobić żebym nie był stratny te
    ponad 400 zł? Czy mogę np wołać od Spóldzielni zwrotu mojego wkładu na
    CO?

    Witam
    Pomijając opłaty stałe, które i w większości są rozłożone we wpłataych
    miesięcznych, myślę, że poprzednim właścicielom należy się większość, jeżeli
    nie całość nadpłaty. We wrześniu 2008 nastąpiło rozliczenie okresu
    grzewczego 2007/2008, który trwa zwykle od października do kwietnia, czyli
    nie Ty oszczędzałeś to ciepło. Ty płaciłeś tylko prze 4 miesiące zaliczkę na
    następny okres grzewczy, a Twoim bonusem będzie mniejsza opłata misięczna,
    jak sądzę, którą wyrównają Ci we wrześniu 2009. Tu sytuacja jest podobna jak
    z opłatą za prąd czy gaz (jak z tym sobie poradziliście?), z tą róznicą, że
    dostawa ciepła trwa przez część okresu rozliczeniowego. I rzeczywiście,
    najlepszym sposobem byłoby spisanie liczników CO.

    Pozdrawiam
    PawelT