  • Data: 2012-05-14 11:53:50
    Temat: Re: Rozliczanie hotelu w delegacji...
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Nixe" <n...@n...pl> writes:

    > Jeśli nie będzie rozpiski osób na fakturze i całość pokryje
    > pracodawca, to rzecz jasna, że zaoszczędzi osoba towarzysząca.
    > Jeśli będzie rozpiska, to nikt nie zaoszczędzi, bo w jaki sposób?

    Jak nikt, skoro wspólny pokój kosztuje ZNACZNIE taniej niż dwa
    osobne????

    > Ale strona prawna czego? Rozliczeń kosztów delegacji?
    > Jak wyżej - rozlicza się tylko własnego pracownika.
    > Chyba, że chodzi Ci o coś innego.

    Chyba nie rozumiesz.

    Pokój dla 1 osoby - 100 euro. Pracodawca płaci 100 za pracownika,
    towarzysz płaci 100 za drugi pokój dla siebie.

    Pokój dla dwóch osób za 100 euro.

    Pracodawca płaci 50, towarzysz płaci 50.

    Pracodawca oszczędza 50 euro. I towarzysz też.

    Teraz jasne?

    Przy czym, żeby nie było, że wymyślam problem teoretyczny, spotkałem
    się z interpretacjami 'pani z księgowości' następującymi (w tej samej
    instytucji w różnym czasie!!!):

    1. Instytucja płaci tyle, ile by zapłaciła za jedną osobę (a wie, ile,
    bo delegowała jeszcze drugiego pracownika, który nocował sam),
    resztę dopłaca towarzysz.
    2. Instytucja płaci połowę ceny z faktury.
    3. Instytucja płaci "w zasadzie" połowę ceny z faktury, ale "napisz
    pan podanie, to zapłacimy 70%".

    I chcę wiedzieć, czy jest na to PODSTAWA PRAWNA.

    MJ