    From: "Nixe" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozliczanie hotelu w delegacji...
    Date: Mon, 14 May 2012 11:29:47 +0200

    "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w

    > A dlaczego ma płacić _mniej niż za jedną_? :)

    Nie rozumiem przyznam szczerze :-O
    Jeśli na fakturze nie podano liczby osób, to sam zauważyłeś, że nie ma
    problemu, bo pracodawca pokrywa całą kwotę.
    Jeśli podano liczbę osób i jest ona większa niż liczba osób wydelegowanych,
    to siłą rzeczy pracodawca pokrywa tylko taką kwotę, jaka odpowiada liczbie
    osób wydelegowanych.

    Trochę podobnie jest z gastronomią. Jeśli śniadanie wliczono w cenę noclegu
    i na fakturze nie ma wyszczególnionych pozycji, to tutaj zysk dla
    pracownika, bo oprócz tego, że się najadł na koszt pracodawcy, to jeszcze
    dostanie dietę. Jesli pozycja "śniadanie" jest wyszczególniona jako
    oddzielna to pracownik pokrywa ją z własnej kieszeni (diety) albo pokrywa ją
    pracodawca, ale nie wypłacając wówczas diety. Ew. wypłaca dietę i pokrywa ją
    mimo wszystko, traktując jednak jako NKUP (choć nie jestem pewna, czy fiskus
    mimo to się takich rzeczy nie czepia).

    > Zupełnie odrębną sprawą jest tzw. sprawiedliwość społeczna, czyli np.
    > to, czy na tym, że razem z delegowanym nocuje inna osoba, ma
    > oszczędzać (w stosunku do wynajęcia osobnego pokoju przez instytucję
    > dla delegowanego i osobnego dla 'towarzysza'):
    > 1. instytucja
    > 2. 'towarzysz'
    > 3. po części instytucja i 'towarzysz'?

    Jeśli nie będzie rozpiski osób na fakturze i całość pokryje pracodawca, to
    rzecz jasna, że zaoszczędzi osoba towarzysząca.
    Jeśli będzie rozpiska, to nikt nie zaoszczędzi, bo w jaki sposób?

    > Ale jak mówię - tutaj interesuje mnie strona prawna.

    Ale strona prawna czego? Rozliczeń kosztów delegacji?
    Jak wyżej - rozlicza się tylko własnego pracownika.
    Chyba, że chodzi Ci o coś innego.

    N.