eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRozklejajacy sie but - procedura postepowania czyli jak reklamowac :)Re: Rozklejajacy sie but - procedura postepowania czyli jak reklamowac :)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!
    atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozklejajacy sie but - procedura postepowania czyli jak reklamowac :)
    Date: Sat, 13 Jan 2007 11:00:35 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 47
    Message-ID: <18i6vuujbf3pn$.1aa005fy4lg2h$.dlg@40tude.net>
    References: <n3ftqptm6587$.b5g2lgzsmruo$.dlg@40tude.net>
    <p...@n...chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <6...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: dzc178.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1168682432 10863 83.22.140.178 (13 Jan 2007 10:00:32
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 13 Jan 2007 10:00:32 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:439429
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 13 Jan 2007 09:05:42 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    >> wymiane. Jeszcze nie wiem jak zostały naprawione, ale jesli spaskudzili to
    >> ich nie odbiore w zamian zostawiajac odpowiednie pisemko...
    >
    > I co w nim będzie, bo prawnie, z pragmatycznego p. widzenia nic MZ nie
    > osiągniesz wytykając sprzedawcy, że nie zaczekał na Twoją formalną
    > decyzję. Towar będzie nadal niezgodny z umową, Ty będziesz miał tu
    > identyczne roszczenie jak poprzednio, a sprzedawca może się ponownie
    > powołać na nadmierność kosztów. Dopero jak taka sytuacja powtórzy się
    > parokrotnie możesz MZ powoływać się na nadmierną uciążliwość i żądać
    > bezwarunkowej wymiany lub odstąpienia od umowy.

    No tak, masz racje. Reasumując co radzisz? Odebrac je i w nich chodzic?
    Poza tym wszedzie w internecie pisza ze zwrotu gotówki mozna sie domagac
    juz po dwukrotnym (parokrotnym zawiera dwukrotne ale i trzykrotne,
    czterokrotne... :) ) wystapieniu wady w tym samym miejscu - w tym układzie
    uznaje sie ze usuniecie wady jest nieskuteczne i konsument ma prawo
    dochodzic odstapienia od umowy.


    Ale z innej beczki, załózmy ze dopuszczamy naprawe, odbieramy buciki i
    widzimy ze sprzedawca usunał wade w sposob brzydki, na przykład było
    pęknięcie skóry na nosku buta i sprzedawca zalepił to kawałkiem skóry w
    innym kolorze, drugi but jako ze był bez wady pozostaje bez tej łaty.
    Odbieramy buty i szlag nas trafia bo widzimy ze chodzic to sie w nich da
    ale po prostu nie wypada - jakie mamy wtedy prawa? Innymi słowy co robic
    gdy usunięcie wady zostało wykonane w sposob niestaranny ?

    Prosze mnie zrozumiec, nie jestem złosliwym konsumentem. Po prostu w butach
    tego typu chodze juz dluzszy czas, obecnie znowu na nogach mam moje stare
    grisporty i widze ze mozna zrobic but któremu przez dwa lata uzywania nic
    sie nie stanie. A jestem wkurzony faktem ze kupuje buty i one po parunastu
    dniach zaczynaja sie sypac.

    Na marginesie: w uzasadnieniu napisano ze uszkodzenie nie jest wada
    fabryczna, jest zwykłym uszkodzeniem buta ktore zostało usuniete na koszt
    producenta.Czym jest zwykłe uszkodzenie? Z tego zdania wynika ze oni
    dopuszczają możliwosc występowania takich przypadków jak moj. Czy to nie
    jest chore? Z tego co wiem uszkodzenie które wystapi w ciagu 6 miesiecy od
    daty zakupu i nie jest spowodowane działaniem konsumenta z automatu
    traktuje sie jako wade fabryczną która istniała w momencie zakupu.



    --
    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1