  • Data: 2007-11-13 17:57:01
    Temat: Re: Rozdzielczość dowodem?
    Od: Marcin <m...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

    venioo pisze:

    > Chyba niepowazny jestes...
    > Pokaz mi takie zdjecie i wrzuc do sieci, chetnie sie zapoznam z ta teoria.
    > Chyba jak kominiarza w nocy fotografujesz ;P

    Zanim coś takiego napiszesz lepiej pomyśl chwilę... Jeśli zdjęcie już
    jest niewyraźne to zmniejszanie NIE POWODUJE utraty znaczącej informacji .

    Najprostszy przykład : ktoś wybrał w aparacie rozdzielczość zdjęcia
    3200x2400 a matryca CCD ma tylko rozdzielczość 1600x1200... Ilość
    istotnej informacji przekazywanej na zdjęciu jest wtedy dużo mniejsza
    niż wynikałoby to z rozdzielczości. Oryginał i podróbka (powstała
    poprzez powiększenie) będą sie wtedy różnić tylko detalami które nie
    pozwolą stwierdzić które z nich jest prawdziwe.

    Skrajnymi przypadkami takiej sytuacji są zdjęcia w jednym kolorze lub
    zawierające tylko szum o znanej charakterystyce - można je skalować i
    podrabiać do woli i ciężko będzie później stwierdzić czy mamy do
    czynienia z oryginałem.

    W przypadku tej sytuacji nie można też zapominać że sąd NIE WIE które
    zdjęcie jest oryginałem... więc zwykłe sprawdzanie bajt po bajcie odpada.

    PS. Istnieją zaawansowane algorytmy które potrafią uzupełniać informację
    utraconą w procesie skalowania.

    Pozdrawiam
    Marcin