  • Data: 2007-07-08 23:11:47
    Temat: Re: Rowerzysta a prawo drogowe
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 07-07-2007 o 17:02:15 pawelj <pawel_jajko. antyspam
    <...@p...onet.pl>> napisał(a):

    > Chcesz inny przyk?ad?
    > Stoisz na ?wiat?ach samochodem. skr?casz w praw?. Ruszasz . Ale jak
    > sta?e?
    > to mia?e? ok 1 metra do kraw?dzi a jak jedziesz do doje?dzasz prawie do
    > kraw??nika. Jak ty ruszasz to rowerzysta wje?dza mi?dzy ciebie a
    > kraw??nik.
    > Ale tylko na ty? auta. I to tak ?e go nie widzisz. Ilu kierowców
    > skr?caj?c w
    > praw? patrzy w prawe lusterko czy czasem jakeigo? rowerzysty nie ma?

    Jesli samochod stoi w miejscu, nie skreca - wiec problem polowicznie juz
    rozwiazany. Jesli porusza sie i sygnalizuje chec skretu (chociaz to drugie
    akurat konieczne nie jest), rowerzysta wyprzedzic nie ma prawa, poniewaz
    znajduje sie na skrzyzowaniu.

    Kontr-scenka (z gatunku: z zycia wziete):
    Pojazd A ustawia sie na skrajnie lewym pasie - pasie do skretu w lewo.
    Pasa tego dotyczy, obecnie palace sie na czerwono, swiatlo bezwarunkowego
    skretu w lewo (ta sygnalizacja ze strzalkami). Po zapaleniu sie zielonego
    swiatla pojazd A rozpoczyna manewr skretu w lewo. Z tylu nadjezdzal z
    nadmierna predkoscia pojazd B. Pojazd B, bez wlaczenia "zawczasu" lewego
    kierunkowskazu, przekroczyl podwojna linie ciagla (w obrebie skrzyzowania
    i na przejsciu dla pieszych) i wyprzedzil z lewej strony pojazd A. Pech
    sprawil, ze tory jazdy obu pojazdow przeciely sie i doszlo do kolizji.

    Po wezwaniu policji, kierujacy pojazdem A otrzymal mandat za spowodowanie
    wypadku plus wzmianka o niezachowaniu szczegolnej ostroznosci na
    skrzyzowaniu. Poniewaz sytuacja wydala mu sie absurdalna, mandatu nie
    przyjal. Sad, wbrew oczekiwaniom kierowcy A, przyznal racje policjantowi.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.