eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRobienie zdjęcia człowiekowi na jego posesji w celach dowodowych › Re: Robienie zdjęcia człowiekowi na jego posesji w celach dowodowych
  • Data: 2008-05-09 20:05:46
    Temat: Re: Robienie zdjęcia człowiekowi na jego posesji w celach dowodowych
    Od: Olgierd <n...@r...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 09 May 2008 19:49:49 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > Hm, angielski system precedensowy jest 'nieco' dziwny. Niemniej
    > orzeczenie niekorzystne dla agencji moze przejsc pod pretekstem, ze
    > fotografowanie dla agencji ma sens jedynie w celu publikacji, a to
    > byloby wobec dziecka naruszeniem prywatnosci.

    Sąd powołał się na EKPCz.
    Z tego co kojarzę -- szczególnie w UK, gdzie brukowce tradycyjnie są
    bardzo agresywne -- to może być dla nich duży szok i obciążenie.

    Skądinąd u nas też jest podobne orzeczenie, dostępne w Leksie -- mówi o
    współodpowiedzialności autora zdjęcia.

    > Natomiast nie ma prawa przejsc wobec osoby prywatnej, ktora dokonalaby
    > rejestracji obrazu dla siebie bez publicznego rozpowszechniania.

    IMHO trudno się aż tak kategorycznie wypowiadać. Mam wrażenie, że są
    jeszcze rzeczy, o których się nam nie śniło ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==