  • 1. Data: 2008-05-09 13:14:37
    Temat: Robienie zdjęcia człowiekowi na jego posesji w celach dowodowych
    Od: "Lukaszzzzzzzz" <l...@o...pl>

    Czy sa jakieś przeciwskazania prawne co do zrobienia zdjęcia, filmu gościowi
    na jego prywatnej posesji w celu udowodnienia mu wyłudzania chorobowego? Mam
    jednego sasiada. Siedzi już 3 miesiące na chorobowym, leczy się na uraz
    barku. Jednoczesnie gościu normalnie funckjonuje. Rąbie siekierą drewno do
    kominka - ma jezscze sporą kupke do porąbania. Zapytacie: co mnie to
    obchodzi? Ano są 2 powody: 1. Gosciu mnię ciąga po sądach że mu wykręciłem
    ten bark i dlatego siedzi na tym chorobowym 2. Mówiąc oględnie gościu
    kradnie nasze podatki

  • 2. Data: 2008-05-09 13:30:21
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Lukaszzzzzzzz" <l...@o...pl> wrote
    > Czy sa jakieś przeciwskazania prawne co do zrobienia zdjęcia, filmu
    > gościowi na jego prywatnej posesji w celu udowodnienia mu wyłudzania
    > chorobowego?

    Jeśli robisz to zwykłym aparatem (tzn. nie używasz tzw. urzadzenia
    specjalnego) np. z publicznej drogi zza płotu to nie ma przeciwwskazań.
    Natomiast publikowanie tego, to już są.

  • 3. Data: 2008-05-09 13:38:38
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Lukaszzzzzzzz <l...@o...pl> napisal:
> [...]
    > barku. Jednoczesnie gościu normalnie funckjonuje. Rąbie siekierą drewno do
    > kominka - ma jezscze sporą kupke do porąbania.

    Jak robisz zdjecia z terenu publicznego np. dlugim zoomem to nie ma
    zadnych przeciwwskazan. Sa natomiast ograniczenia, co do mozliwosci
    publikacji.

    Jezeli zamierzasz je wykorzystac w charakterze dowodowym, to albo rob
    kliszowcem i zachowaj negatyw, albo rob cyfrakiem certyfikujacym
    nienaruszalnosc zdjecia np. Nikon D300 lub inne z podobna funkcja.

    > Zapytacie: co mnie to
    > obchodzi? Ano są 2 powody: 1. Gosciu mnię ciąga po sądach że mu wykręciłem
    > ten bark i dlatego siedzi na tym chorobowym

    No to walcz o dowod wciskania kitu.

    > 2. Mówiąc oględnie gościu kradnie nasze podatki

    Tym razem to ty nie wciskaj kitu, zes taki obronca budzetu ;-)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2008-05-09 13:43:53
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On May 9, 3:30 pm, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    wrote:

    > Jeśli robisz to zwykłym aparatem (tzn. nie używasz tzw. urzadzenia
    > specjalnego) np. z publicznej drogi zza płotu to nie ma przeciwwskazań.

    Przynajmniej w niektórych wypadkach można rozważać naruszenie dóbr
    osobistych. Chociaż jeśli to nie będzie nic kompromitującego, a celem
    będzie zdobycie dowodów, to raczej nie.

  • 5. Data: 2008-05-09 13:58:01
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 09 May 2008 13:38:38 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > Jak robisz zdjecia z terenu publicznego np. dlugim zoomem to nie ma
    > zadnych przeciwwskazan. Sa natomiast ograniczenia, co do mozliwosci
    > publikacji.

    Ad. zdanie nr 1 -- zachęcam do zainteresowania się najświeższą sprawą
    J.K. Rowling p-ko agencji fotograficznej Big Pictures.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 6. Data: 2008-05-09 14:38:21
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisal:

    > Ad. zdanie nr 1 -- zachęcam do zainteresowania się najświeższą sprawą
    > J.K. Rowling p-ko agencji fotograficznej Big Pictures.

    Przeczytalem wzmianke na Twoim blogu i wyglada, ze nic nie stoi
    w sprzecznosci z powyzszym moim zdaniem. Zastrzezenia sedziego
    apelacyjnego dotycza 'publikacji' w Sunday Express. Watkotworca
    chce natomiast zdjecia wykorzystac w materiale dowodowym na ewentualnym
    procesie.

    Nawiasem mowiac prasa, radio i tv dysponuja POTEZNA bronia, ktora
    jest w stanie zablokowac podobne roszczenia celebrities na zasadzie
    autocenzury. Jest to KOMPLETNY OSTRACYZM. Calkowite i kompletne
    pomijanie jakichkolwiek doniesien, zdjec, wzmianek, komentarzy.
    Wartosc rynkowa takiego celebryty spada asymptotycznie do zera.

    W koncu taka Paris Hilton jest znana wylacznie z tego,
    ze jest znana ;-)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2008-05-09 16:03:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Ad. zdanie nr 1 -- zachęcam do zainteresowania się najświeższą sprawą
    > J.K. Rowling p-ko agencji fotograficznej Big Pictures.

    Ona mieszka w Polsce? Ciekawe...

  • 8. Data: 2008-05-09 16:06:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lukaszzzzzzzz pisze:
    > Czy sa jakieś przeciwskazania prawne co do zrobienia zdjęcia, filmu gościowi
    > na jego prywatnej posesji w celu udowodnienia mu wyłudzania chorobowego? Mam

    Póki nie zrobisz tego za pomocą jakiegoś umieszczonego na jego terenie
    podglądu lub nie stosujesz jakichś "środków specjalnych" pozwalających
    np. na "przebicie" się przez ściany (jak np. te nowe gadżety do
    prześwietlania pojazdów za pomocą promieniowania rozproszonego) to
    możesz sobie rejestrować wszystko, co możesz zobaczyć "na własne oczy" -
    bo żadnego zakazu nie ma.

  • 9. Data: 2008-05-09 17:30:28
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote
    > możesz sobie rejestrować wszystko, co możesz zobaczyć "na własne oczy" -

    Prosta, ale wyczerpująca definicja:)

  • 10. Data: 2008-05-09 19:24:57
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 09 May 2008 18:03:36 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ona mieszka w Polsce? Ciekawe...

    Tak, robi zakupy w CH Janki ;-)
    Jakbyś się zainteresował to byś się dowiedział, że mieszka jednym z
    państw, które są stroną EKPCz, a to akurat ma w tej sprawie znaczenie.