    From: "Ajgor" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Renta po mezu, czy co...
    Date: Tue, 2 Oct 2012 13:39:49 +0200
    <k44tv4$1ml$1@news.dialog.net.pl> <k44vii$j6e$1@dont-email.me>
    <k458qa$730$1@news.dialog.net.pl>
    <5066a39f$0$1309$65785112@news.neostrada.pl>
    <k494k5$bg$1@news.dialog.net.pl>
    <50694460$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    <k4d2e7$t6b$1@news.dialog.net.pl>
    <506a8cdc$0$1314$65785112@news.neostrada.pl>
    <k4eaah$f0q$1@news.dialog.net.pl>
    <506ab7ea$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości news:506ab7ea$0$26682

    > Jeśli mają jakieś argumenty - choćby wyliczenia, to można dyskutować. A tak
    > trafiają, do laików, którym na rękę jest wierzyć, że tak jest.

    Od razu widać, że nie znasz specyfiki kopalnianej. Po pierwsze związki zawodowe
    też mają ekspertów. Niejednokrotnie o wiele lepszych od rzadowych (było to widac
    na przykład jak Kaczyński został premierem.
    Rządowi eksperci wyliczyli dywidende zmojej spółki, która by doprowadziła firmę
    do bankructwa, a związkowi to wykazali, i udało się bankructwa uniknąć).
    W broszurze były wyliczenia ekspertów.
    A co do tego, czy pisali prawdę. Coś Ci wyjaśnię... W kopalni jest kilka (albo
    kilkanaście) związków zawodowych.
    Te związki zwalczają się tak, że PIS i PO to przy nich jest przedszkole. Każdy
    związek wydaje swoje czasopismo.
    Jak tylko jeden coś napisze, natychmiast polowa pozostałych wydaje własne, i w
    nim obnaża kłamstwa przeciwników.
    ciągłe oskarżenia, itd nie mają końca. A tymczasem w sprawie emerytur górniczych
    wszystkie mówiły jednym głosem. Gdyby to były kłamstwa, oni by się pozagryzali
    nawzajem.

    Co do reszty nawet nie odpisuję, bo mam wrażenie, że odpowiadasz na podstawie
    ogólnych przepisów emerytalnych, które do gorniczych mają się.. nijak. Zresztą
    nawet z tego, co sam napisałeś, górnik na emeryturze ze swoich składek przezyje
    20 lat(czy tam 25 - nie chce mi się już szukać). Żaden górnik nie przezyje tyle
    na emeryturze.
    Co do warunków pracy. Prządka oddycha pyłami, murarz coś tam coś tam itd. A
    górnik ma to wszystko na raz, tylko o wiele gorzej. Zdarzyło Ci się widzieć, jak
    murach mdleje z braku powietrza lub od gorąca? Albo prządka? Bo w kopalni to
    jest częsty przypadek. Sam kilka razy wywoziłem nieprzytomnych ludzi na
    powierzchnię. Ile razy słyszałeś o skręconych nogach prządki czy murarza? Może
    się zdarzy raz na parę lat. W kopalni to jest norma. Sam miałem gips kilka razy
    w ciągu 28 lat pracy. Po za tym ja w ogóle nie wymianiałem zapylenia. Pisałem o
    innych rzeczach.
    Zrób sobie eksperyment. Wejdź do piwnicy, zasłoń okno czymś tak, żeby nie
    docierało ani światło, ani powietrze, wsadź rurę wydechową od samochodu i go
    odpal, rozsyp węgiel po całej podłodze i dolej do niego kilka(naście) wiader
    błota, włącz jakiś grzejnik i nagrzej do 35 stopni (w kopalni jest nieco mniej -
    poniżej 32 już nie wolno wchodzić, ale z powodu wysokiej wilgotności odczuwalna
    temperatura sięga nawet 50 stopni. Nawet do pomiarów nie używa się normalnych
    stopni celsjusza, tylko tzw. katastopni wilgotnych, a do pomiarów nie służy
    termometr, tylko pscyhometr i katatermometr), zgaś światło i weź slaba latarkę,
    i spróbuj po tym chodzić przez 7 godzin w kółko. Będziesz miał NAMIASTKĘ
    warunków kopalnianych.
    Ale nie ważne. Nie tego dotyczył wątek.