eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRękojmia › Re: Rękojmia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!news.nask.pl!polnews.pl!not-for-mail
    From: "marlid" <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rękojmia
    Date: Tue, 06 Aug 2002 11:30:38 +0200
    Organization: PolNEWS - http://www.polnews.pl
    Lines: 46
    Message-ID: <0...@p...pl>
    References: <ainrt9$n84$1@news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: swift.atra.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: swift.atra.com.pl 1028626238 10111 194.181.190.181 (6 Aug 2002 09:30:38 GMT)
    X-Complaints-To: h...@p...pl
    NNTP-Posting-Date: 6 Aug 2002 09:30:38 GMT
    X-Original-NNTP-Posting-Host: 217.99.108.136
    X-Original-NNTP-Posting-From: pg136.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:102143
    [ ukryj nagłówki ]

    >Mam pytanko otoz zamierzam skorzystac z R i wymienic moj wadliwy telefon w
    >Ideii (n8210). Pytanie w zwiazku z tym jest takie jaki jest czas realizacji
    >mojego zgloszenia ? Chce wiedziec czy sprzedawca bedzie mowil prawde gdyz
    >wiem iz bardzo niechetnie wymieniaja telefony wola je naprawiac.
    >
    >Pozdrawiam !
    >
    >
    maksymalnie 21 dni kalendarzowych,

    Dz.U.02.96.851
    ROZPORZĄDZENIE
    RADY MINISTRÓW
    z dnia 25 czerwca 2002 r.
    w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży
    między przedsiębiorcami a konsumentami.

    § 19. 1. Jeżeli strony nie postanowiły inaczej, przyjmuje się, że czas
    niezbędny do prawidłowego załatwienia reklamacji, z zastrzeżeniem ust. 4, nie
    może przekroczyć 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru lub od dnia
    dokonania oględzin.
    2. Jeżeli w terminie określonym w ust. 1 sprzedawca nie ustosunkuje się do
    zgłoszonej reklamacji, uważa się, że reklamację uznał z obowiązkiem
    załatwienia zgodnie z żądaniem konsumenta.
    3. W razie nieuwzględnienia reklamacji sprzedawca powinien o tym pisemnie
    zawiadomić konsumenta z podaniem uzasadnienia oraz zwrócić mu dostarczony
    towar.
    4. Jeżeli załatwienie reklamacji wymaga wydania opinii rzeczoznawcy lub
    badania w miejscu używania towaru, lub podjęcia innych koniecznych działań,
    sprzedawca powinien reklamację załatwić w terminie niezbędnym do wydania
    opinii, przeprowadzenia badania lub podjęcia innych czynności; jeżeli strony
    nie postanowiły inaczej, termin ten nie może być dłuższy niż 21 dni
    kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru.
    5. Reklamacje dotyczące wad artykułów żywnościowych oraz niebudzące
    wątpliwości reklamacje wad artykułów nieżywnościowych, w wyniku których
    następuje obniżenie ceny, zwrot ceny albo wymiana towaru na znajdujący się w
    punkcie sprzedaży towar wolny od wad - powinny być załatwiane niezwłocznie.

    pzdr

    marek
    --
    ============= P o l N E W S ==============
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1