    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 3 Apr 2012 15:40:11 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Reklamacja z tytulu niezgodnosci towaru z umowa.

    On Tue, 3 Apr 2012, MIX-NET wrote:

    > Lub gdy wystepuje "duza uciazliwosc" dla konsumenta, a ta wystepuje juz od
    > lutego.

    Racja.

    > No wlasnie. Moze przyjsc i naprawic, musze sie na to zgodzic czy moge zadac
    > (jak nie pieniedzy), to chociaz wymiany na nowy egzemplarz? To jest wybor
    > moj, czy sklepu?

    Ominę pytanie tak - ten wybór masz (miałes) w momencie składania
    żadania sklepowi, przecież serwisantowi nic do tego.
    Skoro sklepowi złożyłes żadanie które na pierwszym etapie (przed
    naprawa) było niezasadne, to można podejrzewać że sklep będzie
    się upierał przy wersji "skoro ten pan nie wybrał, to mysmy
    wybrali".
    Z kwestia "wyboru sklepu" zawsze jest pytanie o "nadmierne koszty",
    co przełożyć można na proste pytanie: czy Ty wziałbys "prawie
    nowy" naprawiany towar w cenie nowego?
    (bo to jest koszt *oprócz* kosztów naprawy i załatwiania reklamacji).
    Nie mam pojęcia jak wygladaja statystyki wygranych przy takich
    sporach.

    > Ok umawiam sie na termin. Nie otwieram drzwi. Oni twierdza, ze byli, ja
    > twierdze ze nie byli. Co dalej :)?

    Dowody na stół ;)

    > A po drugie
    > Sam fakt wyslania serwisanta = uznanie reklamacji?

    Obawiam się, że "goły" fakt wysłania serwisanta może być przez obie
    strony interpretowany po uważaniu, w zależnosci od tego jak dalej
    potoczy się spór.
    Wyszło, że na dobra sprawę nie ma czarno na białym zapisu, czy
    to jest wizyta w celu oceny stanu urzadzenia, czy w celu oceny
    *i naprawy*.

    > I co dalej? Co moge dostac po 14 dniach w pismie od sklepu? Pralki nie
    > widzieli na oczy.

    Trudne pytanie.
    Sklep może bronić się art.354.2 KC
    (przepisy konsumenckie wyłaczaja z postepowania całe lub prawie całe
    działy KC, np. ten o gwarancji, ale nie unieważniaja reszty)

    Poza ta obrona (że niemożliwosc obejrzenia sprzętu była z Twojej
    winy) termin nie daje im pola do tłumaczeń - uznanie reklamacji.
    IMVHO, spór "wymiana/naprawa" od uznania reklamacji sie nie
    rozwikła, zas z braku próby naprawy żadanie zwrotu gotówki
    nadal pozostaje watpliwie uzasadnione.

    pzdr, Gotfryd