eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja/odstąpienie od umowyRe: Reklamacja/odstąpienie od umowy
  • Data: 2007-10-10 11:04:00
    Temat: Re: Reklamacja/odstąpienie od umowy
    Od: PlaMa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    a.i. pisze:

    >> a 10 dni na odstąpienie od umowy wygasły?
    > Jeszcze 10 dni nie minęło, ale nawet jak minie, to z pomocą przyjdzie

    > Art. 10 ust. 2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów:
    > "W razie braku potwierdzenia informacji, o których mowa w art. 9 ust.
    > 1, termin, w którym konsument może odstąpić od umowy, wynosi trzy
    > miesiące i liczy się od dnia wydania rzeczy/.../"
    > I jeszcze Art. 9:
    > "/.../
    > 2. Informacje, o których mowa w ust. 1, powinny być sformułowane
    > jednoznacznie, w sposób zrozumiały i łatwy do odczytania.
    > 3. Przedsiębiorca jest obowiązany do potwierdzenia konsumentowi na
    > piśmie informacji, o których mowa w ust. 1, najpóźniej w momencie
    > rozpoczęcia spełniania świadczenia."

    rozumiem, że czegoś nie dotrzymali z tego? Sorry ale napisałeś długiego
    posta tam na początku i może mnie coś ominęło.

    W sumie nie widzę problemu. Ja bym odsyłał. Wyślij poleconym za
    potwierdzeniem odbioru, że rezygnujesz na podstawie takiej i takiej i
    żądasz zwrotu całości kwoty i paczką to co Ci przysłali. minus tego
    rozwiązania to to, że ponosisz koszta przesyłki.

    >> Co do koszt przesyłki to zdaje się że w niezgodności to sprzedawca
    >> pokrywa wszelkie koszta przesyłek.
    > Chodzi Ci o Art. 8 ust. 2 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej?

    Dokładnie. Ja bym poszedł tym tropem. Podali państwo dokładny opis
    towaru, co potwierdzały zdjęcia na Waszej stronie itp., dlatego żądam
    doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową. I to standardowo
    poleconym z potwierdzeniem odbioru, a paczką na ich koszt sprzęt. Jak ie
    odbiorą to sąd :) Przynajmniej ja bym tak zrobił, ale prawnikiem nie
    jestem, więc spytaj się mądrzejszych ode mnie :)

    > "2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    > sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    > kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    > materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia."
    > Czepią się sformułowania "nieodpłatność naprawy i wymiany".

    Jak to czepiają się?

    > Odbijam,
    > a.i.


    pozdrawiam.
    PlaMa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 10.10.07 13:20 a.i.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1