eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja/odstąpienie od umowy › Re: Reklamacja/odstąpienie od umowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: PlaMa <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja/odstąpienie od umowy
    Date: Wed, 10 Oct 2007 13:04:00 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 51
    Message-ID: <feibic$nu9$1@inews.gazeta.pl>
    References: <s...@1...0.0.1> <fei3ro$hua$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...0.0.1>
    NNTP-Posting-Host: gfp60.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1192014220 24521 83.12.145.60 (10 Oct 2007 11:03:40 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 10 Oct 2007 11:03:40 +0000 (UTC)
    X-User: sire.plama
    X-Antivirus: avast! (VPS 000780-0, 2007-10-09), Outbound message
    In-Reply-To: <s...@1...0.0.1>
    X-Antivirus-Status: Clean
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.6) Gecko/20070728
    Thunderbird/2.0.0.6 Mnenhy/0.7.5.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:490941
    [ ukryj nagłówki ]

    a.i. pisze:

    >> a 10 dni na odstąpienie od umowy wygasły?
    > Jeszcze 10 dni nie minęło, ale nawet jak minie, to z pomocą przyjdzie

    > Art. 10 ust. 2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów:
    > "W razie braku potwierdzenia informacji, o których mowa w art. 9 ust.
    > 1, termin, w którym konsument może odstąpić od umowy, wynosi trzy
    > miesiące i liczy się od dnia wydania rzeczy/.../"
    > I jeszcze Art. 9:
    > "/.../
    > 2. Informacje, o których mowa w ust. 1, powinny być sformułowane
    > jednoznacznie, w sposób zrozumiały i łatwy do odczytania.
    > 3. Przedsiębiorca jest obowiązany do potwierdzenia konsumentowi na
    > piśmie informacji, o których mowa w ust. 1, najpóźniej w momencie
    > rozpoczęcia spełniania świadczenia."

    rozumiem, że czegoś nie dotrzymali z tego? Sorry ale napisałeś długiego
    posta tam na początku i może mnie coś ominęło.

    W sumie nie widzę problemu. Ja bym odsyłał. Wyślij poleconym za
    potwierdzeniem odbioru, że rezygnujesz na podstawie takiej i takiej i
    żądasz zwrotu całości kwoty i paczką to co Ci przysłali. minus tego
    rozwiązania to to, że ponosisz koszta przesyłki.

    >> Co do koszt przesyłki to zdaje się że w niezgodności to sprzedawca
    >> pokrywa wszelkie koszta przesyłek.
    > Chodzi Ci o Art. 8 ust. 2 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej?

    Dokładnie. Ja bym poszedł tym tropem. Podali państwo dokładny opis
    towaru, co potwierdzały zdjęcia na Waszej stronie itp., dlatego żądam
    doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową. I to standardowo
    poleconym z potwierdzeniem odbioru, a paczką na ich koszt sprzęt. Jak ie
    odbiorą to sąd :) Przynajmniej ja bym tak zrobił, ale prawnikiem nie
    jestem, więc spytaj się mądrzejszych ode mnie :)

    > "2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    > sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    > kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    > materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia."
    > Czepią się sformułowania "nieodpłatność naprawy i wymiany".

    Jak to czepiają się?

    > Odbijam,
    > a.i.


    pozdrawiam.
    PlaMa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 10.10.07 13:20 a.i.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1