    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja mieszkania
    Date: Thu, 16 Jun 2005 08:34:02 +0200

    Adam74 wrote:

    > Gwarancja poziomu halasu to chyba sa normy akustyczne (bo np. masz
    > samochod, ktory w terenie zabudowanym moze jechac i 200 km/h ale przepisy

    No tak, ale te normy musi spełniać projekt (inaczej by nie dostał
    stempelka) oraz wykonanie (co zasadniczo też powinno być spełnione -
    inaczej nie było by stempelka, że obiekt wykończony).

    > mowia cos o 50 km/h)? Projektu przed nie widzielismy, a nawet jesli to z

    Szkoda. Tak to trochę na ślepo kupujesz.

    Jeszcze gorzej, jeśli kupowaliście już wykończone mieszkanie - wtedy
    któreś z was mogłoby pójść piętro wyżej i potupać na próbę (sprawdzić,
    jaka akustyka).

    > moim wyksztalceniem nic by to nie dalo - jakies kreski, nazwy, literki.

    Cóż... Idziesz na giełdę, kupujesz (jak powyżej mieszkanie) samochód (bo
    z wierzchu ładny i w ogóle). Lejesz do niego benzynę, i się dziwisz, że
    nie jedzie. Do kogo będziesz miał pretnesje, jak się okaże, że to
    dlatego, że to diesel?

    Jak się kupuje coś tak drogiego, to najpierw warto 'obmacać' jak się
    tylko da... albo się potem płaci 'frycowe'.

    > Nastepna kwestia to to, ze mozliwe, iz wykonanie jest niezgodne z projektem
    > (tak jak np. ulozenie instalacji co - mam zdjecia i teraz mam projekt).

    Możliwe jest też, że kiedyś mój tata wygra ten milion w totka...

    Nie jest ważne, co jest możliwe - ważne jest, co faktycznie jest (i
    jeszcze jesteś w stanie to udowodnić).

    > No coz dzieki za pomoc, myslalem, ze przynajmniej jakies pismo pomozecie mi
    > wyskrobac (tzn. napisac ;-)).

    Najwyżej zamówienie na materiały izolacyjne, którymi można by sobie
    lokum wyciszyć.