    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Regulaminy, cenniki, kwota brutto a VAT
    Date: Mon, 3 Jan 2011 21:19:27 +0100

    spammtrapp w <news:ift9j6$bsu$1@news.onet.pl>:

    > Witam, mam do Was takie pytanko. Czy jeśli umawiam się z usługodawca na
    > kwotę brutto to usługodawca może zmienić cenę brutto argumentujac ja
    > wzrostem stawki VAT? Z tego co na razie wyszukalem i wyczytalem nie moze
    > tego robic ale ciekaw jestem Waszej opinii.

    > A konkretnie. Operator telekomunikacyjny Netia
    [...]
    > "3. Postanowienia Umowy oraz odrębnych regulaminów odmienne od
    > postanowień zawartych w Regulaminie, znajdują pierwszeństwo przed
    > postanowieniami Regulaminu."
    > http://dl.dropbox.com/u/16628497/regulamin.pdf

    > Skoro wiec w umowie Netia gwarantuje mi utrzymanie przez 24 miesiace
    > oplat brutto w wysokości x to ten zapis znajduje pierwszeństwo jako
    > odmienny od paragrafu 8 punktu 2 w ktorym Netia zastrzega sobie prawo
    > zmiany cen.

    Kawałek ustawy z dnia 26 listopada 2010 r.
    o zmianie niektórych ustaw związanych z realizacją ustawy budżetowej

    Art. 21.

    W ustawie z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171,
    poz. 1800, z późn. zm.[18])) po art. 61 dodaje się art. 61a w brzmieniu:

    ,,Art. 61a. 1. Jeżeli konieczność wprowadzenia zmiany warunków umowy, w tym
    określonych w regulaminie świadczenia publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych lub w cenniku usług telekomunikacyjnych, wynika
    wyłącznie ze zmiany stawki podatku od towarów i usług stosowanej dla usług
    telekomunikacyjnych, dostawca publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych wykonuje obowiązki, o których mowa w art. 60a ust. 1 i
    1b oraz art. 61 ust. 5 i 5a, poprzez podanie do publicznej wiadomości
    informacji:

    1) o zmianie warunków umowy, w tym określonych w regulaminie świadczenia
    publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, zmianie w cenniku usług
    telekomunikacyjnych, terminie ich wprowadzenia, wraz ze wskazaniem miejsca
    udostępnienia treści zmiany lub warunków umowy lub cennika uwzględniających
    tę zmianę;

    2) o prawie wypowiedzenia umowy przez abonenta w przypadku braku akceptacji
    tych zmian;

    3) o przysługującym dostawcy usług telekomunikacyjnych roszczeniu
    odszkodowawczym, a także konieczności zwrotu ulgi, o której mowa w art. 57
    ust. 6, w przypadku skorzystania przez abonenta z prawa do wypowiedzenia
    umowy.

    2. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych może podać do
    publicznej wiadomości informacje o zmianach, o których mowa w ust. 1, z
    wyprzedzeniem krótszym niż miesiąc przed wprowadzeniem tych zmian w życie
    wyłącznie w przypadku, kiedy publikacja aktu prawnego, z którego wynika
    zmiana stawki podatku od towarów i usług stosowanej dla usług
    telekomunikacyjnych, następuje z wyprzedzeniem krótszym niż miesiąc przed
    wejściem w życie zmiany tej stawki.".

    > Dobrze rozumuje?

    I kolejny cytat, tym razem z tego co sam zalinkowałeś:
    § 21
    1. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie
    zastosowanie mieć będą odpowiednie przepisy
    Kodeksu Cywilnego i Ustawy.

    P.S.
    Nie crosspostuj na dwie sąsiednie grupy (tzn. prawo i prawo.podatki) , gdy
    crosspostujesz to informuj o tym jawnie i ustaw FUTa na jedną wybraną.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]