eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUszkodzenie koła na dziurze, wymuszenie oświadczenia, brak pomocy drogowej - jakieś dno › Re: Re: Uszkodzenie koła na dziurze, wymuszenie oświadczenia, brak pomocy drogowej - jakieś dno
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Date: Thu, 12 Dec 2013 20:26:26 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Re: Uszkodzenie koła na dziurze, wymuszenie oświadczenia, brak pomocy
    drogowej - jakieś dno

    On Thu, 12 Dec 2013, John Kołalsky wrote:

    > kolejne oświadczenie w którym już bez ogródek osoba fizyczna "zrzeka się
    > dochodzenia dalszych roszczeń". I jeszcze taki wic, że wypłacona kwota
    > podlega opodatkowaniu i zostanie wystawiony PIT-8.
    > To ja mam stracić jeszcze podatek z tego co dostanę ?!

    Jakby rzucić okiem do art.21.1.3.g PDoOF:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60
    057,20131123,zwolnienia-przedmiotowe.html
    ... to wychodzi, że usiłują uniknąć WYCENY szkody.

    Bo jeśliby szkoda była wyceniona (nie powiem na 100% bo nigdy
    się z bliska nie przyglądałem, ale na mój gust przy kwotach
    które wchodzą w rachubę wcale nie trzeba by rzeczoznawcy),
    to IMO miałby zastosowanie p.3 bez zastrzeżenia (wprost
    wg KC), znaczy zwolnienie z podatku.
    A tak jest to "umowna ugoda", kwota ustalona w oderwaniu
    od wartości szkody, faktycznie od czegoś takiego nie klepniętego
    przez sąd podatek się należy.
    Fiskus nie chce, aby ani możliwość zawyżania ani możliwość
    zaniżania szkody stała się powodem niepłacenia podatku :>

    [...]
    > No i tego właśnie nie rozumiem. Nie rozumiem w ogóle w jakim trybie ma być
    > moje roszczenie rozpatrywane. A to oświadczenie na protokole zaczyna się "Ja
    > .... pouczony o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań... po
    > ewentualnej wypłacie odszkodowania przez Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej
    > nie będę wnosił przedmiotowej sprawy do towarzystw ubezpieczeniowych celem
    > uzyskania kolejnego odszkodowania" co w kontekście tego oświadczenia
    > wymaganego do wypłaty rozumiem jako "po wypłacie nie będę wnosił do
    > jakiejkolwiek ubezpieczalni".

    Z jednej strony, można to rozumieć jako pouczenie mające zapobiec
    usiłowaniu uzyskania nienależnego świadczenia.
    W sumie racja - skoro poszkodowany zgadza się na określone
    odszkodowanie, to drugi raz mu się ono nie należy.
    A że druga strona wskazuje na zamiar wystrychnięcia na dudka
    "wezmę ile dadzą i nie będę dochodził ile się należy" to
    już *formalnie* inna sprawa.
    Zagmatwanie ma pewnie zniechęcić do próby podważenia tej wersji.

    pzdr, Gotfryd