    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 17 Aug 2013 20:23:22 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Re: Urlop w pierwszej pracy a miesiąc zatrudnienia

    On Sat, 17 Aug 2013, Maciej Bebenek wrote:

    > Możesz dać i 100 dni
    > urlopu, ale wtedy np. koszt ponadustawowego urlopu nie wlicza się do
    > kosztów prowadzenia działalności.

    Możesz podać podstawę prawną takiej tezy?
    Bo kiedyś zastanawiałem się nad skutkami takiego posunięcia,
    literalnie powód ograniczenia o którym piszesz mi się w oczy
    nie rzuca.

    > Jeśłi chodzi o uprawnienia pracownicze,
    > KP zawiera minimum.

    Zgadza się.
    Ale np. dla diet jest wyraźny zapis, ograniczający ich zwolnienie
    tylko do wysokości określonej przepisami (pomijając że to jest
    sprawa "innego miejsca", bo po stronie pracownika), dla urlopu
    takiego zastrzeżenia nie ma.

    Przecież urlop zasadniczo nie różni się od premii - pracownik
    dostaje "dodatkowe pieniądze", opodatkowane po jego stronie,
    ze stosunku pracy, ale nie za wymagane minimum.

    pzdr, Gotfryd