  • Data: 2015-02-16 22:16:20
    Temat: Re: Re: Brak pełnej unifikacji prawa między państwami
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ta, "ochrona prywatności".
    > Strzał w dziesiątkę.

    Po pierwsze, już wspominałem, że to jest argumentacja Austriaków, tak
    przynajmniej wynika z dostępnych informacji. Po raz kolejny powtórzę, że nie
    chcę dyskutować o sensowności tego przepisu, tym bardziej, że jak ktoś
    wspomniał, być może to plotka (nie wnikałem w szczegóły).
    Po drugie, jeżeli jednak już się czepiasz zestawienia
    monitoring=/=prywatność, to nie popadaj w przesadę. Co do zasady Państwo ma
    prawo do kontroli obywateli w jakimś stopniu. Sami się na to zgadzamy,
    jednocześnie pozwalamy żeby Państwo w ściśle określonych sytuacjach miało
    wgląd w tą prywatność. Istotne jest, żeby ta kontrola i ingerencja w
    prywatność służyła ochronie obywateli, a nie ich represji i żeby ludzie
    korzystający z tej kontroli byli pod nadzorem tych obywateli. Należy się
    niepokoić, kiedy dostęp do wiedzy o tej prywatności mają ludzie niepowołani
    i pozostający poza wszelką kontrolą lub Ci powołani wykorzystują ją w
    niewłaściwy sposób.

    Dobry jest ten przykład z monitoringiem. Dopóki służy do łapania złodziei
    napadających na staruszki, albo wandali niszczących przystanki to większość
    społeczeństwa będzie głośno klaskać. Kiedy jednak zacznie być wykorzystywany
    do szpiegowania i szantażowania zwykłych ludzi, to wzbudzi protesty.

    > No ja się podjąłem, jak widzisz ;)

    Masz rację. Ubrdałem sobie te 0%. Nie wiem dlaczego. Może za mało ostatnio
    piję... ;-)
    Jednocześnie przyznaję się, że poleciałem w populizm. Próbowałem znaleźć
    statystyki z Polski i Austrii, które można by porównać, ale poległem. Co
    prawda jakieś udało mi się znaleźć, ale niepełne i bez komentarza, więc nie
    da się ich razem zestawić i na tej podstawie wyciągnąć prawidłowych
    wniosków.

    > Tak.
    > Zwiększona presja na kolonizację Marsa ;)

    No, niestety. Teraz, przynajmniej teoretycznie, można się przenieść do
    innego kraju, gdzie jest lepsze (mniej złe) prawo.

    Wiwo